Stora steg

Alla inlägg under februari 2010

Av Madelene - 6 februari 2010 11:57

Ja i dag var det vägning.. någ för att jag fick väga mig hos Doktorn i går men .. det var inte på rätt våg.

Så i dag då visade vågen -1,1kg fy fan vad härligt.. nu är det 19,1 kg som allt så innan min födelsedag nästa lördag hinner det troligen bli -20kg härligt.

Magnus stog kvara på samma.. å han trodde att han skulle ha gått upp efter denna vecka.. så han vart glatt överaskade.. å då har han ju gjort något rätt. ja menar man behöver ju inte gå ner jämt bara man inte går upp.

Jo i morse när jag gjorde frukost så började jag tänka på vad det stod på pappret om normal kost och kom på mig själv att jag inte läst det. så i morse kollade jag på det och där stod det att jag nu kan äta yougurt och en macka till frukost .. å det var trevligt jag trodde man var tvungen att äta antingen eller. så i morse åt jag båda.gott


Ska snart gå och träna ska försöka få med mig syrran som nyss vaknat.. hon är nog inte alls för sugen.. men träna måst man om man ska in i lumpen..Jo och så ska jag börja gör 15 sitt ups nu varjed dag. sen eftersom ska  jag öka men ska nog köra på 15 ett tag.


Å jobbigt jag sov till kl 11 i dag.. fy i dag blir det jobbigt med mat tiderna.. men det var himmla skönt att få sova ut .


I går var vi hos Krille och Hanna , drack öl och spikade lister i huset. Mycket trevligt å jag var i stortsätt inge rädd för Alma...(deras hund)


Av Madelene - 5 februari 2010 10:37

Alla värden utom ett var bra.. jag hade lite B-vitamin brist , med det berode tydligen på att jag åt dålig kost innan op. För man skulle tydligen inte ha hunnit få brist på b-vitamin annars på 6veckor.

Å det kan jag ju hålla med om att jag åt dålig kost innan.

Doktorn frågade om jag åt mycket grönsaker innan op... nä det kan jag värkligen inte säga att jag gjorde  ,när jag någon gång åt hemma och hade grönsaker till så var det isbergsalla , gurk , paprika och tomater. inte de bästa grönsakerna att äta eller.  

Mitt mat intag innan op på en vecka såg ut ungefär så här.

Måndag

Frukost: 2 mackor troligen inget pålägge eller ost + mjölk eller fil.

Lunch: Ingen

Middag. Max  skrovmål , plus meny , chili chees och två smält ost. cola

kvälsmål: Chips och en 1,5 liter cola.


Tisdag

Frukost: ett glas vatten och lite chips.

Lunch: en Macka.

Middag: Pizza palmen + smält ost. cola

Kvällsmål: Godis godishuset 1kg. + cola.


Onsdag

Frukost: oboy och tre smörgåsar med korv.

Lunch: ingen

Middag: kina mat från Östers pärla.

kvällsmål: kladdkaka.


Torsdag

Frukost: Ny bakt scons med jätte mycket smör och ost å marmelade med te till.

Lunch : Ingen

Middag:Lax och kokt potatis, å sås.

Kvällsmål:Chips och cola.


Fredag

Frukost: Ingen

Lunch: ingen

Middag: Tacos. (med mycket Ost  dip)

Kvällsmål: nötter , chips , godis. + cola


Lördag

Frukost: jätte många smörgåsar , jucie , varm choklad , ost , korv.

Lunch: Ingen

Middag:Max skrovmål, plus meny,chili chees och två smält ost.

Kvällsmål:chips och cola


Söndag

Frukost: jätte många smörgåsar , jucie , varm choklad ost och korv.

Lunch: ingen.

Middag: Creps och isbergsallad , gurka tomter och paprika å chili sås.

kvällsmål: godis.


När jag ser detta i dag vill jag bara gråta. alltså hur kunde jag äta så mycket skit.. Å vist nu tänker ni men varför åt hon inte bättre bara. å tro mej jag har försökt många många gånger och vist jag har gått ner i vikt men sen har jag varje gång kommit till en punkt där jag ståt stil på vågen och då blivit deprimerad och börjat äta igen och värre en innan.

Men nu kan jag inte det.

Å nu äter jag inte på långa vägar i närheten av det där. jag äter chips en gång i veckan i bland varannan och då 1,5 dl.

cola "aldrig" har provat men tycker inte det är så gott. Kan inte dricka när jag äter och därför så dricker jag inte cola för det är inte gott att dricka bara det.. å det är ju bra.

Max jo vist jag har varit där två gånger sen op.. men då har jag ätit deras nyttiga hambugare utan bröd. Med sallads blad i stället, inga pommes och lite lite smält ost. Pizza jo någon gång om jag har haft dålig mat planering , för det är väldigt mycket planerande när man ska äta 6 måltder varje dag.  

Kina mat en gång.

tacos jo då det händer också men ingen ost dip.

men Det jag äter mest är hemma gjord mat på mycket fisk , kyckling ,köttfärs, potatis, brocoli,spenat,morötter , palsternacka och en himmla massa frukt..

Är väldigt stolt över mig själv och mitt mat intag nu för tiden.

Blev ett himmla långt inlägg denna gång.   

Av Madelene - 4 februari 2010 20:51

Var och hälsade på hos Krille och Hanna i deras hus.. å efter det blev jag jätte sugen på skaffa hus.. men jag orkar inte flytta något mer nu på några år  fy så jobbigt.. jag har flyttat en gång om året sen 2004. Å nu för första gången trivs jag som fisken i vattnet.. men sugen kan man ju alltid vara .


Docktor då i morgon.. 9.30 sen ska jag stor städa hemma för nu vill jag bara svimma ,kräkas när jag är här hemma. fy.. fast det är säker bara jag som tycker det är svinit hemma för ingen annan brukar märka något som kommer hit om inte de nu inte är för snälla för att säga något.  

Av Madelene - 4 februari 2010 12:23

ja i dag blev det ett 70 minuters pass dans.. var helt genom svettig när jag var färdig.. å nu ska jag äta lunch och sen hoppa i duschen.. härligt.

I morgon ska jag till Sunderbyn och träffa docktorn och så ska jag få  veta prov svaren.. hur mina vitamin värden ser ut.. spännande.

Av Madelene - 3 februari 2010 23:30

frostat av frysen.

Tränat över en timme just dance med syrran.

bäddat rent i sängen.


Ut över det har jag även hunni med att spela tv spel +tradera, hälsa på Dan och ätit pizza.. lästa om vitaminer.

Av Madelene - 2 februari 2010 09:01

var in en sväng där i går för att kolla in lite spel till super nitendot tror ni inte att jag lyckades köpa tre spel för under två hundra kroner med frakt och allt. vad glad jag är ...över mitt fynd hoppas nu bara att de går att spela spelen..


Av Madelene - 1 februari 2010 19:35

Jakita tar Mat själv..

Av Madelene - 1 februari 2010 00:33

min favorit månad.. härligt.

Vi har just kommit hem från Siknäs.

Ska bara borrsta tänderna och sen är det sängen som gäller.. Magnus jobbar dag i morgon  i stan. Go natt

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards