Stora steg

Alla inlägg under januari 2011

Av Madelene - 19 januari 2011 20:33

Har sovit så dåligt i natt.. läse en artikel i går om ett par som skulle ha barn och i vecka 30 så dog barnen i magen..plötslig spädbarns dö i magen kallas det och jag vart lite nervös .. så jag har legat och känt på magen hela natten om lill killen där innen sparkar eller ej.

Fast han sparkade flera gånger kunde jag ändå inte slappna av.. har så mycket att tänka på nu för tiden.. har börjat ha ett block och en penna vid sängen för när jag vaknar på natten om börjar tänka på saker.. då i stället för att ligga och fundera på dem skriver jag ner dem.. för mig är det lättare att släppa tanken på dem då..

Var på jobbet i dag också å nu ska jag inte jobba något mer innan bf  och sen ska jag vara mammaledig i lugn och ro.. Känns skönt.. har varit så slut och trött .. har känt själv att jag inte kunnat gör mitt bästa..

Sen så har jag även tagit bort akrylen från mina egna naglar.. så nu har jag ändast mina egna sköra naglar igen.. känns konstigt är över 1år och 6 månader sen sist.

Av Madelene - 18 januari 2011 15:59

Vattengympa i kväll.. härligt, skönt att vara i vattnet tycker jag.

Det bli andra gången jag ska på det å jag ska försöka gå varje gång om jag inte bli sjuk.. ända fram till bf.


Av Madelene - 18 januari 2011 11:04

Är trött i dag, ska gå och vila efter dh i dag... tog 2 timmar i går innan jag somnade fast jag var trött och slut .. så en eftermiddags vila i dag behövs..


Denna vinter är jag jätte torr på hunden.. jag brukar aldrig vara torr men nu behöver jag införskaffa någon kräm/olja som är parfymfri.. för jag klarar inte av någon doft på huden.. alla dofter just nu även om jag tyckr dem luktar gott, luktar för starkt..

Så i morgon besöker jag väl apoteket.. ska kolla lite priser på baby saker från apo när jag ändå är där.

Av Madelene - 17 januari 2011 18:43

Har varit i dag och kollat lite priser och införskaffat våran GRATIS babybox. Finns här om du också väntar barn. http://www.babybox.se/babybox_se.asp?ID=1z0vafu7nY5zv11n

Plus att vi kollat upp vad det kostar att hyra bilbarnstol. å om man hyr av if så kostar det 109kr i månaden om man inte har försäkring vi dem. Så det blir att hyra av dem. Om du också är intresserad att hyra kolla deras sida här. http://barnibil.if-sakerhet.se/?gclid=COK0o8aswaYCFci-zAod7msRHg


Nu väntar middagen lax och kokt potatis  mums.. äter sent i dag för efter kl21.00 ska jag vara fastande , ska lämna blodprov i morgon inför mitt ett års kontroll efter op.

Längtar till lönen då ska här börja införskaffas saker till våran lill kille...


Av Madelene - 17 januari 2011 11:41

Sitter och väntar på att Dh ska börja.. just nu visar kanal fem gammla avsnitt mitt på dagen.

Sovit skit dåligt i natt och just nu känner jag mig varm och svettas och mitt i allt så fryser jag lite..

Av Madelene - 10 januari 2011 11:31

jävlar vilka väder växlingar vi har ena stunden är det minus 30 nästa är det 0 gradit.. ojoj är man inte förvirrad så blir man.

Jakita är då glad för när det är så här varmt ute får hon vara ute hela dagen. först via balkongen och sen en lång promis..


Jo nu är det slut med att ligga på mage.. Fan jag som alltid ligger på mage.

Jag har kämpat i ca två veckors tid att ligga lite halvt på mage sida, vet inte riktigt hur jag ska förklara men men.. nu går det inte då känns det som att jag ligger på en fotboll med något hårt i som rör sig.. och han blir alltid jätte vild om jag försöker ligga på mage.

Så nu är det bara att inta rygg och sido lägge när man sover. viste ju att denna dag skulle komma men inte att det redan skulle vara här.    Tur att det onda har något gott med sig på slutet..

Av Madelene - 9 januari 2011 11:10

Snöstorm på väg mot Luleå alla icke norrläningar VARNAS nu för att gå ut.. ni kan få snö i skorna och i ansiktet , så stanna hällst inne så tar vi hand om problemet. ni är välkommna ut igen till midsommar då kan jag troligen garantera att snö är borta helt i denna del av Sverige.. men man kan aldrig vara 100% säker på det..  

Känner att varningarn om snön är helt tokiga börjar bli uttjata i mina öron. det kommer ju snö här varje år och hittils i år har det ju som inte varit värre än något annat år tycker jag, å när jag var mindre inte kommer jag ihåg att smhi delade ut varningar om snön hundra gånger om året för norrbotten.. eller.


Det plingade just på dörren det var vårat vanliga söndags besök , exakt kl11.. varje söndag kommer han och ringer på och vill prata om gud m.m Å denna söndag måste han ha varit lite uppgiven för han plingade som ett tok.. Jakita var nära att börja ylla..

Av Madelene - 8 januari 2011 20:36

Nu är allt bort.. eller ja inte riktigt.. men på måndag kommer dem och hämtar det sista. så skönt så skönt..

Det konstiga är fast vi sålt 7 stora saker så tycker jag inte att det blivit någon mer plats här hemma.. fattar inte var vi har tryckt in allt .. men men..

Nu ska här innhandlas baby saker under våren för pengarna..    Härligt.


Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards