Stora steg

Alla inlägg under april 2011

Av Madelene - 28 april 2011 22:01

Vidarebef: Inatt har vår bil blivit stulen från Vuollerim. Bilen är en mörkblå Mercedes 300 TD kombi -95 med mörka bakrutor och regnr HPY 296. I bilen fanns en limegrön sittvagn o 2 bilbarnstolar. Skötväskan från vagnen har hittats strax utanför Vuollerim vid väg 97 mot Boden/Luleå. Om Ni ser bilen el hittar leksaker, bilbarnstolarna eller sittvagnen så hör av Er till anki66@telia.com eller ring polisen 11414. TACK!

Av Madelene - 27 april 2011 11:47


Ja i går var vi då och hämtade ut våran barnvagn äntligen.. å den är så fin där den står i gästrummet.. fick även 300kr rabatt att handla annat för på barnenshus .. tror vi kanske svänger förbi där i dag eller i morgon och kollar på något (eller jag har redan spannat in två saker som jag villat ha men varit för snål för att köpa men nu)

Sen var jag även på stan med syrran, hon skulle inhandla blommor till sitt oasis som hon skulle gör i pressent. å självklart så kunde jag inte låta bli att köpa blom pynt när jag var med ( jag köper alltid det och inga blommor.. hahah) men fick till en rätt snygg bordsdekoration när jag kom hem i alla fall. .

Sen hade vi besök av familjen L/J .. mycket trevligt deras son gillade nog mina hjärtan i dekorationen.. roligt att flytta runt dem  =0p

   

I dag .. jo när jag steg upp var det super väder ute.. 20c varmt mot sol väggen (12c i skuggan) inte ett moln så långt ögat kan nå. men nu inte lika vackert.. hade funderingar på att åka till Siknäs och sola.. men känns inte lika lokande nu när vädret inte är toppen. åker nog och handlar i stället och hoppas på kalas väder till helgen så man kan grilla och vara ute då.

Av Madelene - 26 april 2011 09:24

Jävla skit förbannade jävla idioter.. någon borde lära er hur man sköter sitt företag.. om ni fan inte kan det så lägg ner skiten.. grrrrrr.

Alla andra får lön för påsk som ska ha lön den 25 .. men inte Magnus näääää.. men då borde man få den på tisdag första vardagen efter den 25.. men nääääää.. för någon har väl inte idads göra löner tidigare så han får lön i morgon... himla tur att jag hade fått från försäkringskassan i dag då.. för jag hade köpt två saker från tradera som skulle betallas + att vi ska hämta barnvagnen i dag.. grrrr. Å frukost maten är slut i kylen...


Nog om det . Jo tradera vinsterna.. en vällingdoserare och den stora ost brika för under 200 med frakt.. vilket klipp tycker jag i alla fall.


Jo hade ju ont i magen i går som bara den.. och kände mig allmänt slut för att jag inte fick sova natten inna för värkar + att dem hade kommit och gott underdagen.. så jag tänkte men jag tar väl medecinen jag fick från förlossningen i torsdags för att kunna somna.. så jag blir utvilad. så jag tog dem.. det var två piller mot smärta (liknade panodil)  och en INNSOMNINGS tablet (fast det var inte för innsomning det var en sömntabelt) har min mamma läst i dag åt mig i face.

Så jag tog tabletterna . hade tänkt se färdigt big b.. men började skaka o hela kroppen .. gick och skulle borsta tänderna .. kunde knappt fokusera.. la mig i sängen och har inte vaknat fören kl5 när Magnus kom hem och då fick han hjälpa mig upp och så gick jag på toa.. 6 timmar utan piss paus.. ja utvilad och utan värkar har jag har fått sova i natt.. men känns lite läskigt att bli så död.. men läkarna på förlossningen sa att det är ingen fara att ta för att få sova ut innför.. å eftersom jag hade så mycket i går så tänkte jag att det är nog bästa att få sova ut.

Av Madelene - 25 april 2011 19:23

Ja nu är Påsken förbi och ingen bebis blev det.. Suck...

Men Magnus mamma har ju gissat i morgon.. så kanske då.. hihi

Vad har vi gjort i helgen då.. jo vi har GRILLAT med  en massa härliga människor. Magnus han har hjälpt min pappa med veden. å jag solat.. Set film , varit på förlossningen och kollat lägget. sen har Magnus även hjälpt sina föräldrar också. med bland annat , en skorsten , ett försvinnande av fotölj och gungstol , byt till sommar däck på deras Mb.. sen har han och jag även tvättat våran pärla.. å i dag har vi städat lägenheten och byt till sommar gardiner i det sista rummet så nu är allt klart för bebisens annkommst. Jo vi har även ätit glass i mängder.


Å här är lite bilder.

           

Av Madelene - 23 april 2011 07:23

Inga mera gissningar till tävlingen.

Man får själv klart ändå gissa när man tror bebisen kommer , man man kan tyvärr inte vinna något.

Hemlisen var att i torsdags hade jag värkar hela dagen och ringde då förlossningen , dem ville att jag skulle komma in fast dem var oregelbundna , så det gjorde vi. dem kollade med ctg kurvan och allt var fint hade några värkar som syndes.. sen kollade dem om jag var öppen och jag var öppen 1 cm.. alltså i mina öron hurra.. då är det på g.. å jo det är det ... men det kan ännu ta några dagar.. fick åka hem med smärtstillande så jag skulle kunna sova så jag är så utvillad jag kan vara innan förlossningen. hade värkar även i går från och till.. i bland riktigt starka.. men nu i natt och nu på morgonen ingenting.. å bm sa att det kan vara så i några dagar nu.. suck.. jag vill att bebisen kommer ut NU. Men som det lät på henne är det inte långt kvar.. ca max en vecka.

Av Madelene - 21 april 2011 20:47

Twister Fruit

En stormande god mix av fruktiga smaker. Ananasglass i snurrad kombination med citron- och limeisglass runt en delikat kärna av jordgubbsisglass.


Den var ok.. kanske kommer köpa den igen .. om det blir någon riktigt varm sommar dag.

Av Madelene - 21 april 2011 20:41

Jag och Magnus har en hemlis.. men vi avslöjar den inte fören i morgon.. hiiihhi


Har haft värkar hela dagen .. knappt något uppehåll.. är helt slut i magen..lär ju gå och sova direkt efter big b i dag.. gäsp... ZzZzZ

Av Madelene - 21 april 2011 07:58

I bilder.

   Påsk godis.. måste man ha när det är påska.

Var med mamma på stan i går och .. då fick jag detta av henne i storlek 62.. å dem är så fina .. Jag älskar tiger från nalle puh     

Ursäkta mitt bleka osminkade face.

    Någon som också ville komma upp i soffan och äta påsk godis.   Magnus kyckling godis. spanna in ögonen i backgrunden..     Hela familjen på ett kort.. Å snart måste vi ta ett nytt kort för då är vi en till. Jag har ju sakt att bebisen kommer ut natten till i morgon lång fredag.. får väl se om jag har rätt.. i bland så vet jag ju saker man inte ska veta...

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards