Stora steg

Alla inlägg under juni 2009

Av Madelene - 30 juni 2009 20:22

Med Johnny , Sussi , Felicia och Lillo... så härligt. mitt första riktiga dopp dena sommar.

Av Madelene - 29 juni 2009 22:44

hela 10 kr på keno i dag.. hurra.


Har varit i Siknäs och fixat i Opel.. vi har fixat en ny kläddsel och nya mattor . tvättat den och satt in våran sterio.. och om det är Ok för Tommy och Karin så ska den Tonas på Torsdag.

Av Madelene - 29 juni 2009 00:06

Just hem kommen från Kallax.. har varit och badat med Jakita.. vi badade bara till knäna men Jakita fick sig en sim tur i alla fall... sen var vi och tog en glass och åkte upp till Alvikträsk... Nu ska vi se The day the earth stood still... sen har vi sätt alla hyr filmer...Tog lite bilder när vi var och badade men måste ladda mobilen så de kommer in senare eller i morgon...

Av Madelene - 28 juni 2009 09:58

På lotto i går.. ändast 20 kr. vinst

Å vad ska jag göra för denna stora vinst.. ja jag spelar nog upp den.

Har drömt värsta sjuka drömmen igen... denna gång var jag en i HA. och alla som bode i huset brevid mig var det också...helt sjukt.

Grillade i går hos mamma och pappa... jätte gott som vanligt.. alla badade i poolen utom jag och Magnus.. de var 23c varmt i den. Jakita och Lillo lekt som dårar hela kvällen (Lillo är Johnnys och Sussis hund en leonberger på 10 veckor)

Sen var vi förbi Tommy coh Karin också kollade på sommar krysset.. inte lika bra utan Gry... men helt ok.

Ja i morgon är det Måndag.. få se om man får något jobb.. hoppas jag får ihop några dagar  Juli månad i alla fall..

Magnus ska då jobba natt hela veckan.. så det blir enkelt med bilar och Jakita om jag jobbar.. bara därför kommer jag säker inte få något jobb.. Nä nu ska jag tänka positivt jag får jobb.


Soligt och varmt igen i dag .. är väl 4 dagen i rad med denna värme... så skönt nu är sommaren äntligen här.


Skulle behöva åka ut till storheden i dag och handla lite.. men inte orkar jag åka kommunalt.. vet knapp hur man gör, de är så många år sen jag åkte.

Å sen att åka med Jakita och massa varor skulle inte vara en höjdare.


Det som skulle behövas handla är.


¤Tak fläkt

¤Golv fläkt

¤Lite små saker till opel från biltema

¤ sen skulle jag behöva posta lite brev.


Jo jag upptäckte i går att grannarna mitt i mot vårat Vrum dem vi ser från vårat nya fönster.. de har flyttat... fan vad fint.. då behöver jag inte ha fördragit något mer just nu.

Av Madelene - 27 juni 2009 09:42

Berätta i går att jag fått min nya mobil... här är lite bilder som vi tagit.. hihi

i brist på annat.


Gjorde i går... ja var på jobbet och hälsade på, önskade alla en trevlig sommar, var ut och gick i värmen , borstad Jakita så nu väger hon säker 5 kg mindre .. såg ut som att jag hade slaktat tre Jakita när jag vär färdig. löste korsord , såg film , gick en promend till.... åt middag såg en film till. Ganska så jävla tråkig dag i de fina vädret.


I dag då. Ja Korsord... måste bli färdig med det...sen marinera kyklingen, dammsuga , Åka till Siknäs och kanske bada.. får se hur varmt det hunnit bli i poolen...Grilla med mamma , pappa, Johnny, Sussi och Felicia och hundarna förstås alla 4 . Värkar som en betydligt roligare dag.



Av Madelene - 26 juni 2009 11:29

Gud vilket väder... solen skinner.. fåglaran kvittrar.. å det är varmt .. å sommar kan men något mer begära... (jo skulle vilja ha en kall Cider)

Ja sitter i Luleå... tråkigt.. man skulle ha stuga eller hus eller i alla fall balkong.... Men men inget att göra åt.

Magnus jobbar och han ska jobba hela helgen...så vi kommer inte se varandra i stort sätt.


Hyrde film i går.. 6 stycken.

 Poster Bedtime Stories (2008)

 Bedtime stories.

Poster Bolt (2008)

 Bolt.

The Day the Earth Stood Still.

 Poster Wild Child (2008)

wild child.

legally blond3

Poster Eagle Eye (2008)

. Eagle eye


Många filmer till mig.. men jag ska ju vara själv i helgen så.. då behöver man något att se på.

Var förbi jobbet i dag och fick en underskrift på löne papprerna så man få lön nästa månad...å så härligt de hade de .. barnen badade  i en vatten spridare... och de var inte många barn.. en riktigt skön dag innan semestern.

Sen gick jag och Jakita till siv och lämnade papprena... Jakita fick springa lite lös... och nu är vi hemma igen... ska betall räkningarna..är väldigt sen för en gångs skulle med det.

Sen måste vi nog ut igen.. kanske går ner till vattnet och badar fötterna.. om jag hade haft bil hade jag åkt till Siknäs.. men de får bli i morgon.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards