Stora steg

Alla inlägg under juni 2009

Av Madelene - 8 juni 2009 22:46

Ja har precis kommit hem efter kvällens cykel tur.. Var och hälsade på Emma och Gunnar.

 Tog bara 30 minuter för  mig..( med min otränade kropp) att ta sig till Örnäset

Vi åt middag tillsammans , Pizza.. så gott det var... Å Gunnar har varit så snäll...hela kvällen..


Malin och Wilmer kom sen också.. trevligt .. å han har blivit så stor...(wilmer alltså)

Av Madelene - 8 juni 2009 09:05

Ja i dag börjar skatteverket betalla ut skatt pengarna... hurra hurra


Vaknat utan väckar klocka så skönt.. att vara ut vilad.. har varit en tung helg med lite sov tid.. 4 timmar från fredag till lördag och från lördag till söndag 5 timmar.. inte mycket när man är van att sova 8-9 timmar.. plus att då vara i farten hela tiden.. jag har sådan träningsvärk att jag tror att armarna ska gå av..

Jag har nämligen.. slipat lacken på mb i helgen.. och den maskinen gör att det darrar i hela kroppen när man håller i den.. sen så är det ganka tungt för armarna att hållas rakt ut från kroppen ...


Nåja.. helgen var ändå trevlig men mycket regnande... det hade jag gärna varit utan. 


Nu sitter jag här och tar det lugnt.. väntar på att Magnus ska vakna.. han ska kör Kiruna i dag.. så han börjar efter 13.00 någon gång.. och jag börjar 11.30

Tro detta är min sista vecka.. men vet inte ännu.. hoppas inte på det.


Hyrde en film i går.. som handlade om ett bank jobb.. på 70 -talet. sann historia.. jävligt bra film...

The Bank job

 


Av Madelene - 7 juni 2009 12:33

Å bloggar i dag.


Jag och Magnus har skruvat hela dagen i går.. och det blir hela dagen i dag.

Johnny ,Sussi , Felicia ,mamma och pappa kom förbi en sväng i går och grillade lite korv..


Det är mycket kvar på Mb ännu.. men troligen nästa helg blir den lackad om allt går som det ska...

Vädre har inte varit så trevligt regn och super kallt... det är först nu solen tittar fram.. nu ska jag  ut i cyberrymden och leta bil delar på olika skrotfirmor... vi behöver en ny dörr, en ny fram skärm och en backa skärm.

Jag  hör av mig senare...



Av Madelene - 6 juni 2009 01:59

 

Kom precis hem från Västmark.. var och hälsade på Magnus syster med familj..Hade en super trevlig kväll.. men som vanlig så blev det jag som fick köra hem.. visa drack både öl, vin och annat gott..hihi

Nog för att jag inte har något i mot att vara den som kör men inte var det så roligt i opel.. Om vi hade haft någon av de nya bilarna vi kollat på i dag då hade det varit sjukt kul..


Har hittat en bil som jag är jävligt sugen på...AUDI A6 AV 3.0 TDI Q TIP  2006.. Guld/silver ... eller nåt..vet inte riktigt hur jag ska förklara färgen.

Men tyvär stod det inget pris... men i morgon bitti när de öppnar om de har öppet i dag.. så ska vi ditt


D.. har försökt att övertala oss hela kvällen att köpa en BMW.. eller i alla fall pröva en .. å själv klart ska vi prova runt.. innan vi köper en bil.


Nu ska jag gå och kolla lite priser på försäkringar.. God natt

Av Madelene - 5 juni 2009 08:21

ha typ 10 personer kom  .... fan vad jag skrattade...

För er som inte ser det så.. var det så hör ,varje fredag har the voice en

rap attack för någon och i dag var det till alla studenter där ut... meningen var att det skulle komma en massa studenter utanör studion.. och så skulle de göra rap attacken åt dem.. med det kom 10 personer hahahahaha... Men rap attacken var bra..

Det är ju sesongs avslutning i dag på the voice.. tråkigt.. tycker att det är kul att kolla på innan jobbet.


Ja jag har ju sov morgon i dag men inte fick man ha det.. jag och Magnus ska nog inte skaffa några barn.. för han kommer inte göra ett skit.. är arg som fan... Jakita har spyt sen 4 i morse...6 gånger har hon spyt och vem har fått torka upp skiten.. jo jag.. har försökt att väka Magnus för att jag skulle få sova men ingen reaktion fören jag torkat upp allt.. å då .. Å jag citerar - Vad är det,Jag sover ju.


Ja vad fan.. tror du jag vill göra..


Ha vilken söt lite kille...som kom in på the voice.. deras störrsta fans Dogulas.


Nu har jag gjort lite mat åt Jakita i alla fall.. och hon åt lite grann... så vi får väl se om hon får behålla detta.. om inte så blir det vetrinären.


Börjar bli jävligt hungrig själv...så ska väl ta mig någon mat...

Än så stämmer vädret.. molnigt.. men undra om det blir några sol glimtar?


Till Spya

Ha

Av Madelene - 5 juni 2009 00:08

Nu är det Fredag.. såg just det.. äntligen helg... sista dagen på jobbet sen ledig i två dagar...


Siknäs efter 15.30 grilla om vädret blir fint...

vänta just ..................................................
...............................


Var in på www.Yr.no och kollade vädret.. det blir molnigt med sol glimtar..10.c ingen vind förren efter kl 18.00


Blir grillat.. ska kolla lite Big B.. sen sova..

God Natt på er...;0)

Av Madelene - 4 juni 2009 23:55

Nu har vi sålt bilen.. äntligen.. 25 000 fick vi för den.. vi hade ute den för 28 000... jag är nöjd.. å det känns så skönt.


Så nu är det bara att börja kolla runt efter en ny.. vi ska inte ha så brottom.. när rätt bil dycker upp vet man det... hihi

Mb ska vi i alla fall fixa igång i helgen.. så vi har en bil att köra mer... till vi hittar den andra..

Så just nu är Pauls (Magnus 90 åriga morfars gamla) opel.. våran farkost.. hahaha


Emma och Gunnar var förbi en sväng i dag.. Ni skulle ha sett Gunnars skor... fan va coola.. hihi Svart med en döskalle på.

Trevlig att se dem.. var ett tag sen.. hinner inte träffas så mycket nu .. med allt.


En bild på dröm bilen ... men då måste vi fixa mera pengar.. någon som erbjuder sig?????

Av Madelene - 4 juni 2009 08:57

Trevligare jag är i dag... nu har jag fått sova ut..


Ja i går då så såg på tv till halv tolv.. somnade mitt i roomservice så jag missade slutet... men det gjorde inte så mycket. Det gjorde att jag orkade vara upp och se andra bra program.


Lax och kokt potatis med kallsås till.. åå det var middagen.. så gott det är.. skulle vilja ha det middagen idag igen.


I dag då... ja börjar 10.30

 Magnus börjar 13.00


Vi gjorde lite planer för helgen i går innan Magnus åkte... till jobbet..

Så här ser de ut....Skruva Grilla Skruva Grill Skruva Grilla å lite sova...

Ska alltså vara i Siknäs hela helgen som planerna ser ut nu...tänkte sova i bagarstugan hos Magnus föräldrar.


Nu ska jag äta min super nyttiga frukost ett äpple och ett glas vatten... ja jag vet vad ni tänkter gud vad lite. men när jag kommer till jobbet så ska jag ju äta lunch med barnen.. å det är ju inte så länge ditt..


Jag hörde att Magnus alarm på mobilen ringde.. men tror ni att han märkte något.. ö nej.. nu ringer den igen.. hoppas på svar denna gång.. hii

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards