Stora steg

Alla inlägg under juni 2009

Av Madelene - 24 juni 2009 23:56

hejsan.. sitter i Siknäs och dricker vin... löser lite korsord.. och pratar gamla minnen.. har väldigt trevligt.. ska till Kalix i morgon och hälsa på Emma..ska bli så kul...

har tagit sommar ledigt i två dagar.. hurra hurra.. sen blir det jobb  resten av sommaren.. kram på er...

Av Madelene - 23 juni 2009 07:43

så jag åker till Siknäs i dag efter jobbet.. för i dag från kl 9 till torsdag kl 16.00 så har vi inget vatten och vi får int använda toan.

Min mobil har inte kommit ännu.. fan vad tråkigt.. det stod 2-3 dagra.. men det är väl om man bor i Stockholm.. jävla skit.

Har precis ätit frukost... ska gå och packa .. inför flytten till Siknäs...(för tre dagar)

I dag är min sista dag p jobbet.. tror inte jag får förlänt någit mer .. å på fredag stänger de.

Så om jag inte får vara kvar veckan ut ( för att det inte har nog med barn) så ska jag vara ledig tänkt jag.

Av Madelene - 22 juni 2009 06:46

 i natt.

Jag har vridigt och vänt mig hela natten.. svetats frysigt... kuddarna har varit borta.. de har varit för tjocka.. ja allt har varit fel.


Är super trött nu för allt gorm.

Ska äta frukost och åka på jobbet.. orkar inte blogga mer just nu...

Av Madelene - 21 juni 2009 23:12

Vi har fixat.. i lägenheten i dag.. nu finns det ändast två flyttkartonger kvar att packa upp....hurra hurra.. power power...hahahah

det har tagit  9 timmar...med lite små pauser.. men nu ser det jävligt bra ut här... hihi.. vilken förändring...

Magnus.. lykades byta bort jobbet i kväll.. så vi skulle hinna fixa här hemma.. någon gång.. så nu är det gjort skönt.. nu ska vi mysa lite och se på Arn filmerna.. sen sängen...

Av Madelene - 21 juni 2009 10:37

Vi fick ju fint midsommar väder i dag och i går.

Sitter just nu och väntar på att Magnus ska vakna.. han var rejält på lyset i går.. men vi fick skratta så jag har ont i magen.. i kinderna..Tanken att vi ska göra i dag är... fixa i lägenheten.. umgås ta en promenad med Jakita . sen ska Magnus och jobba 20.30

Men jag vet inte när jag ska väcka honom.. vi kom hem halv 4 och...klockan är ju bara 10,40 ännu...lite tidigt kanske.. jag väntar nog till hal 12.


Måste ringa mamma också.. de ville ha hjälp med poolen i dag.. men känns inge roligt att köra till Siknäs bara för det.

Får se hur det blir...


Ja jag fick inte min nya mobil innan helgen så det blev inga bilder.. tagna..fan vad trist.



Av Madelene - 20 juni 2009 13:50

 Ja nu är det ett år sen jag började blogga.

Ja mycket har hänt...under året som gott. En fördel med bloggen är att man kan gå tillbacka och kolla vad som man gjorde då och då..

Jag minns midsommar förra året.. men när jag läser vad jag skrev så var det så mycket mer som hände än det jag minns.


Just nu sitter jag och gör mig vacker eller försöker i alla fall... ska på 25-årskalas i dag.

 i tordags så var vi med Dan och fiskade på träsket inte ett ända napp.

I fredags.. så grillade jag ,Magnus, Dan och Johanna.. drack många goda drinkar sen drog alla utom Johanna upp till Allsån.. hälade på Tommy och Karin.. Dan var sugen på att dans...


Av Madelene - 18 juni 2009 08:31

Tror magsjukan är på väg...det går på våran avdelning på jobbet.. å jag mår inte bra i dag..Skulle vara typiskt om man fick det innan midsommar..


I dag jobbar jag 9-16.30 snark, är trött som bara den för att jag skulle envisas att vara uppe i går och se film.. så dum man kan vara.. jag tänkte att en dag orkar man stiga upp om man fått lite sömn... korkat.


Planeran då Siknäs efter jobbet.. grilla...i morgon ingen planer just nu... lördag ska vi till johan på 25 års fest...


Nä måste lägga mig och vila lite gör så ont i magen..

Av Madelene - 17 juni 2009 10:08

Listan på saker att gör innan helgen är lång men visa saker har jag hunnit med.. men har miljoner kvar.

Inga viktiga eller jobbiga saker har jag stryckigt bara de enkla och lugna.. där jag från soffan kunnat göra dem. Typiskt mig att vara så lat..

Jo när jag skulle äta frukost i morse.. vad lyckas jag då med jo spilla ut strösockret över hela köksgolvet.. fram med dammsugan .. nä det gick inte för där sover Johanna.. så då tog jag den lilla hal dammsugan.. som inte suger något.. så det är hur mycket socker kvar som helst på golvet..hoppas Johanna vaknar snart så jag får dammsuget up sockret innan jag gå på jobbet.

11.30-15.30 i dag igen.. i morgon jobber jag betydligt längre.. alla vill ju vara ledig för att få en längre midsommar helg.. men vi vikarier få jobba.. vilket är tur för mig så jag får lite mer timmar.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards