Stora steg

Alla inlägg under juni 2009

Av Madelene - 17 juni 2009 09:10

Mobil.



Jag hoppas att den hinner komma innan midsommar.. men säkerligen inte.


Av Madelene - 17 juni 2009 08:48

Fy vilken mardrömm jag haft i natt...När jag lyckades vakna så vägrade jag och somna om för att jag var rädd att jag skulle drömma samma sak igen...

Å jag tror att de är lite bygg jobbarnas fel med sina maskiner..När man hör deras ljud i sömnen.

Jo så här var det.. jag och Johanna såg på tv i går innan vi skulle gå och lägga oss..då kom reklamen till den nya Transformer filmen (som handlar Maskiner som blir till levande ,för er som inte vet) Reklamen var kanske 30 sek lång max..nå inte tänkte jag något mer på det...Å så till drömmen då..

Då har jag drömmt att jag varit jagade av maskiner som blir levade och vill döda mig.. jag har gömt mig .. kört opeln så fort det går över myrar genom snö högar jag har simmat.. gått backlänges i mina spår allt för att förvirra maskinen.. men inget funkade.. tillslut får jag ett försprång och gömmer mig i ett hus nä då kommer djäven och lyfter av taket.. jag har varit så rädd och upp jaga.. så jag är trött och helt slut i kroppen.. nu..

ojojoj säger jag bara..


Av Madelene - 16 juni 2009 07:50

Sen midsommar så skönt...

I dag har jag stigit upp före tuppen.. jag börjar jobba halv tolv som vanligt om inte de ringer från jobbe att L fortfarande är sjuk då börjar jag nio , men jag tror chansen för det är liten.. men jag är redo.


Köpte en present åt Magnus i går, så han ska ha bra musik att lyssna på när han kör till jobbet.

000_va-bandit_rock_1-2cd-2009-proof.jpg image by Willempie46

Sen så köpte jag även en åt mig själv.







Jo och de ringde just från vik poolen.. gud så svamligt allt är.. nu ska jag tydligen jobba på källan och lärkan nästa vecka.. men jag tror att källan kanske skulle ha mig kvar  ... men nu vet jag inte...å man vill ju inte tacka nej.


Blev inget gjort i går på bombnedslaget... hoppas att jag får gjort mer i dag.. Magnus slutar ju för hoppnings vis lite tidigar än i går 21.30  så vi kan röja  här..

Var och tog posten hos Tommy och Karin också... de är ju med husvagnen... så då tänkte jag när jag ändå var i Siknäs att jag kunde göra det.


Nä ska vara lite social med Magnus nu...

Av Madelene - 15 juni 2009 09:34

Sen middsommar.. men vädret ser inte lovande ut just nu enligt tv4.


Ja i dag har jag plockat till...plockat i diskmaskin och slagit igång en.. fyllt tvättmaskin och startat den..ätit frukost..men bombnedslaget är total.. jag vi har hur rörigt som hällst här hemma... hjälp hjälp..

jag vet inte var jag ska börja ... vi har en avsåga hylla i hallen + databordet + sopsårterings backarna från ikea som vi köpte i lördags..+tv kartongen sen i gästrummet hinner jag inte änns skriva allt som är där inne...

men jag hoppas vi har fått ordning innan helgen...

Av Madelene - 14 juni 2009 09:21

När jag vaknade så slog regnet mot rutan ... Jag drog en djup suk... åååå inte regn... inte i dag..

bbbbbbbbbbbbblllllllllllllllllllllllllllllllläääää
äääääääääääääää.

Johanna hon sover ännu.. Magnus är å jobbet han kör på Haparanda.. Jag och Jakita sitter och myser i soffan.


I dag steg man upp lite senare än i går kvart i 9...Kollade på några  sista minuten resor... skulle så gärna åka någonstans...men inte nu utan kanske till hösten...Men jag tycker resorna är dyra fast man åker om två dagar.. men jag är väl kräsen.. jag tycker inte att en sista minuten ska kost över 4000kr per person för en vecka när man måste åka inom två dagar. När man reser inom europa.

Vad som händer i dag vet jag inte ännu...

Av Madelene - 13 juni 2009 22:14

 Ja dagen blev lång.. när man vaknade 7,20...

i dag har vi...varit på elgiganten köpt oss en till tv en 32t Lcd.. till vårat spel rum... sen så har vi varit och kolla på rea soffor på suomi soffa.. till spel rummet...sen ikea Haparanda och handlat de sista sakerna till lägenheten.. så nu ska vi göra klart här.. när vi hinner .. Magnus jobbar ju i morgon.. så typiskt...

Av Madelene - 13 juni 2009 07:25

som stiger upp halv åtta på en lördag... inte frisk någon stans...

Men det känns som att när man äntligen är ledig så vill jag inte slösa bort tiden på att sova..


Blev inge Siknäs i går.. var hemma i stället och planerade inför spel rummet... ska köpa oss en billig tv till gästrummet och en ny bäddsoffa.. och så ska vi koppla in alla spelkonsoler där...så om man vill spela får man sitta där..kommer nog att bli jätte bra.. Dan kom förbi också..

Det blir en Lcd tv så man kan koppla in dator också...Så i dag har vi lite att fixa för i morgon ska Magnus jobba.. Jag skulle vilja göra i dag.. köpa tven.. köp soffan och fixa där i spel rummet.. Magnus vill i dag sova tills han vaknar dra till Siknäs och skruva i Mb.. tills han måste gå och sova...vilket låter roligare få se..humhumhumhum.. jag tror jag väljer.. mitt förslag.


Här kommer lite kolla bilden på hur man kan ha det...

Av Madelene - 12 juni 2009 16:32

¤ Fint väder som bara den varmt och gott...

¤ 4 barn på jobbet som semestar....

¤ Har blivit brun som bara den tycker jag själv i alla fall...

¤ Å när jag kom hem så var det.

¤ Dammsugit

¤ Skurat

¤ Torkat med medel på alla möbler ,hyllor, bänkar , fönsterbräder m.m ja ni fattar över allt..

 ¤ Å nu är han och handlar gott till kvällen..

¤ Ja jag har det nog för bra eller nääää..jag har det bäst.. hihi lite avis är ni va...


Älskar dig Magnus

Tack tack du är bäst

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards