Stora steg

Alla inlägg under maj 2011

Av Madelene - 5 maj 2011 21:44

Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet. Plötsligt frågar Nasse: "Puh, vi har fått två händer för att hålla. Två ben för att gå. Två ögon för att se. Två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta?"
Puh tänker en liten stund och svarar: "Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, som vi själva måste hitta"   

Av Madelene - 5 maj 2011 20:45

Har fått små eksem utsklag över kroppen.. som kliar så in i norden.. men  denna salva är hur bra som hälls .. de slutar klia på en gång.

  Den hjälper även på sommaren mot insektsbett och solsveda.

 Har ni förrästen hört om den äkliga flugan.

Flugan som sprutar larver i ditt öga

Om en humleliknande insekt stannar upp framför dig - då ska du se upp. Den kan vara på väg att spruta massor av små larver rätt in i ditt öga. Insekten tror att ditt öga är en näsborre på en älg!

Det låter som en scen ur en skräckfilm men det händer faktiskt i verkligheten, om än inte så ofta. Flugan det handlar om är en så kallade nässtyngsfluga. Den är en parasit som ser ut som en liten humla och den använder älgen som värddjur för att utvecklas och spridas.

http://svt.se/2.108068/1.2407913/flugan_som_sprutar_larver_i_ditt_oga


Av Madelene - 5 maj 2011 19:21

Har knappt sovit en blund i natt , haft så mycket värkar och ont i bäckenet.. att kl 03.00 tänkte jag ringa Magnus och fråga var i h-vetet han var om han snart var hemma så vi kunde åka in.. men jag lyckade somna med hjälp av en alvedon och sen har dagen varit lite si och så med smärta hitt och ditt.


Dagen har varit ganska trist men ändå trevlig. Har varit runt med bilen och kollat på möbel affärer... å Antnäs möbler har många fina och dyra möbler jag gärna skulle ha hemma hos mig.

snygg lampa.  

 Denna till halen skulle sitta fint.   

 En sån här till soffan skulle vi behöva mycket praktist.  

ååå jag gillar sakosäckar.     

Denna lampa var jag bara tvungen att fota , så jävla kul ide.. lampa i lamp.. haha   

snygga tavlor har dem också.

Denna fottölj är ur ful tycker jag men grymmt JÄVLA SKÖN. 

      




      Kolla även in dessa fina klädder jag fick i dag... Finns att besälla på www.Gullegrisen.com

Av Madelene - 4 maj 2011 12:04

har inte så mycket att komma med just nu.. sitter i soffan och är pinknödig som vanligt .. fast jag pinkade för typ 5 minuter sen.. suck.. ont i bäckenet i dag också.. men nu tar jag mig ju upp från toan och sånt utan att hålla på att svimma..

Planer för dagen.

Fixa punkteringen på bilen.

Äta upp tacos resterna från i går.

paus.. blev det där i skrivandet var tvungen att gå och pinka..

Troligen köpa mig en fet godis påse, så känns det just nu i alla fall.

Se på tv.

Kanske kanske åka till Siknäs.

Ja som ni ser så innehåller inte min dag så mycket spännade roliga saker, men just nu klarar jag knappt av att förflytta mig mellan toan och soffan.


Av Madelene - 3 maj 2011 20:34

väntar på att Dh ska börja och vilar därför ögonen på tv4s uttjatade äntligen hemma.. missförstå mig inte jag tycker att det är ett ganska trevligt program och just nu finns det inget bättre att se.. men tv 4 är fan helt ut.. dem kommer aldrig med några nya program utan kör samma gamla vanliga program som dem gjort i 10-15 års tid.. t.e.x idol. lets dance , talang , fångarna på fortet, äntligen hemma. och många många mer. Inte för att tv3 är så mycket bättre men lite .. å femma dem kommer med nya program hela tiden men är dem så bra nja... det går ju att diskutera..


Lite gnäll från mig så här på kvälls kvisten..


Annars då.. är väldigt väldigt trött nu .. sover och sover och är ändå trött.. har mycket ont.. känner mig lite små hängig.

Skönt det ska bli när bebisen äntligen kommer ut... 

Av Madelene - 3 maj 2011 05:42

är uppe en sväng och äter lite frukost.. har sovit super tills nu.. så lite frukost sen en timmes illa månde och sen ska jag fortsätta sova , hade jag tänkt.

Magnus kom precis hem från jobbet.. å Jakita körde sin vanliga hälsningsfras med leksaks grisen i munnen som ljuddempare.. hon är bara för härlig i bland den där lille skit vovven..

drömde föresten värsta sjuka drömmen.. men de kan jag kanske berätta om sen.. hej svejs..

Av Madelene - 2 maj 2011 22:47

Barnet
Barnet är ungefär 50 centimeter långt. Det har vuxit färdigt nu men kan fortsätta öka i vikt. Allt handlar nu om att förbereda sig på livet utanför din trygga mage. Barnet producerar fett för att klara sig i kylan utanför magen. Levern och hjärtat lagrar näring för att ta till vid syrebrist under förlossningen. Näringen hjälper även det nyfödda barnet att klara sig utan föda det första levnadsdygnet.
Vikt: 3 450 gram.


Mamma
Symfus-fundus är nu 33-38 centimeter. Kanske du känner dig som en jätte. I början av graviditeten är livmoderhalsen riktad bakåt för att hindra att öppningen vidgas. Nu ändras riktningen och livmoderhalsen kortas ner några centimeter. Du kan känna dig tung och trött samt ha kraftiga förvärkar. Men härda ut, snart är förlossningen här.

Vila!
Vila så mycket du kan, du behöver alla krafter. Har du svårt att sova på natten, ta igen det på dagen. Det gör inget om du vänder på dygnet, det kommer du i alla fall att göra när barnet är ute. Bättre att ständigt vara så utsövd som det går, eftersom du inte har någon aning om när förlossningen sätter igång. Kanske får du inte sova på 24 timmar om du har en lång latensfas med värkar som håller dig vaken. Så sov så ofta du bara kan innan! Har du svårt att sova - vila istället.


Så nu mina vänner kommer jag sova /vila när jag behöver så därför kommer jag vara svår att få tag på i bland... Näääääääää skojar bara tror inte det funkar för mig.



Av Madelene - 2 maj 2011 22:26

Varit till Bm i dag och allt såg bara bra ut magen var 37cm denna gång så, två cm hade den växt på två veckor. blodtrycket var 110/75 mitt högsta hittills. 

I Vanliga fall brukar mitt blodtryck ligga på 108/60.

Sen så har jag varit på lagerhous med syrran.. hittade inget.. sen var vi i en snabbis på Cubus och syrran hittade en så sjukt snygg bikini.. är så jävla avis hade också viljat ha en sån + kunna ha en bikini överhuvudtaget.. hahah..


Helg har varit mycket trevlig,Har haft mycket värkar men ingen bebis som ville titta ut. har även varit till V-mark en sväng , till Gunnarsbyn och  Råneå.. grillat massor och ätit annat gott tex en hemma gjord räkmacka.

Den första är Magnus räkmacka.( Magnus var backis denna dag så han ville ha mycket klet =majonäs tuben tog nästan slut bläää)

   

Å denna är min.. kan lova att jag inte klarade att äta upp den.. men god var den ..

  Var ju inte så snål med kletet själv men mitt klet var skagenröra.   Sen så har jag och Magnus varit på stan en sväng i helgen och jag hittade mig ett par nya bling bling..

      Köpte också en ny tröja från Hm

 Jag köpte den färgen jag har på bilden innan.

Sen i helgen har vi även haft lite familje mys i sängen

 

Så här ser det ut en söndag (när visa är bakis och andra är trötta hihi)


Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards