Stora steg

Alla inlägg under maj 2011

Av Madelene - 15 maj 2011 20:03

i kväll då.. eller alla fall fram tills Bíg B börjar. Blir utskriven i morgon från Bb.. känns både bra och dåligt. Tror inte på att det blir någon igångsättning i morgon som läkaren funderade på. För i dag när dem undersökte var det inte nog moget och det lär väl inte vara nå bättre i morgon, men man vet ju aldrig.


Har i dag under dagen , varit till sjukhuset och gjort en ctg-kurva , blivit gyn undersökt , sen hem och tvättat , städat tvättmaskinen , lagat en kyckling soppa.

Har även plockat till här hemma så det ser mer ok ut.. vikt tvätt.. skulle även behövt städa toan men har inte riktigt orken till det just nu. Å dammsuga skulle jag också behöva gör.. eller kanske skulle anställa en städerska just nu känns det som.. för vi är ganska slut båda två av allt som händer/hänt.


Har tyvärr ganska ont i magen i dag , så kommer väl få läggas in igen i morgon eller tisdag för då får jag väl ett anfall igen.. men jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte stämmer.. för nu vill jag vara hemma tills bebisen kommer ut.

Av Madelene - 13 maj 2011 13:28

Gissningar.

Dem vita är ute.

 

 

Magnus mamma.

 Tisdag 26 April vikt:3200g Längd: 50cm tid: 20.00

 Magnus

Torsdag 28 April . vikt 4050g. 54 cm lång . kl 04.00

Söndag 1 Maj vikt: 4084g. 53cm. kl 01.0

Magnus syster Marie

Söndag 1 Maj Vikt 3800g Längd 51cm 01.10
Söndag 8 MajVikt 3900g Längd 52cm 23.00

Emma.

Onsdag.  4 Maj Vikt: 3450g Längd: 49 cm Tid: 14.11

Lördag 14 maj Vikt: 3280 g Längd: 50 cm Tid: 23.11

 

Madde.

http://bedsareburning.blogg.se

Tisdag 10 maj. väger 4621g. 53 cm lång. kl 02.37

 


Sandra


 http://sandraleinonen.bloggplatsen.se

 

12 maj, 3720 gram, 52 cm, kl 12.15
17 maj, 3550 gram, 50 cm, kl 16.45



Mamma.

 Torsdag.12 Maj Vikt: 3250g Längd: 50 cm Tid: 19.30

Fredag 13 maj Vikt: 3380 g Längd: 50 cm Tid: 00.50

 

 

Min gissning är

Fredag 13 maj . vikt 4100g . 52cm lång . kl 21.13

 

 

Karin. O

Söndag 15 Maj Vikt: 2980 g Längd: 50 cm Tid: 03.30

 

Pappa

Måndag 16 maj Vikt: 3395g Läng: 51cm Tid: 03.30

Onsdag 18 Maj Vikt: 3425g Läng: 51 cm Tid: 23.15



Magnus syster Susanne
13 maj, 3850g, 50cm, kl 23.17
21 maj, 3999g, 51cm, kl 15.15


 


Mattis
20e maj, 3780g, 51cm, kl 22.15

Av Madelene - 13 maj 2011 13:04

Ja jag har leggat på Bb sen i måndags, inte för att jag fått någon bebis ..nä för att jag har dem där anfallen som jag nu har haft 16 stycken av sen vecka 25 i graviditeten.

Denna gång var det så illa att jag inte kunde äta flyttande utan att få ett anfall = att då kunde/kan jag inte änns dricka vatten. Stannade måndag till onsdag morgon , då hade jag blivit lovad en igångsättning , men där blev man dragen vid näsan minsan.

För läkaren som gick på sitt pass då ville absolut inte det. Hon ville att jag skulle läggas in och låta tarmen vila i två dygn .. så jag skulle bara få närings dropp.. aldrig sa jag och .. kännde mig så besviken och lurad , så jag valde att åka hem.. (passade på att få göra nummer 2.. för det kan jag aldrig göra på sjukhuset) sov också en hel del.. sen bestämmde jag och Magnus att vi skulle åka till Siknäs och hälsa på våra föräldra + våran älskade vovve.. hade underdagen provat äta lite youghert , fick då lite ont i magen + att jag fick lite ont av vattnet forfarande. i Siknäs kännde jag mig arg och frustrerad och jag hade kunnat äta mackor på sjukhuset.. så jag tänkte men va fan.. jag ska ha en korv macka med ägg.. Så Magnus gjorde oss varsin och mycket riktigt fick jag ett anfall..


Snabbt i väg i mb mot Sunderbyn. men smärtorna var så kraftiga att Magnus efter vägen fick ringa ambulansen , å dem möte vi inte upp fören i Persön . Vid det laget trodde jag att jag skulle dö.. det gjorde så sjukt ont i magen och ryggen , att jag knappt kunde andas.


Väl i ambulansen , så gick det bättre för där kunde jag ligga ner, De kör mig direkt upp till förlossningen och alla tror att jag ska föda vilken minut som hälst.bm ber mig ta av mig alla kläder och på med sjukhus rocken och frågar hela tiden hur långt det är mellan värkarna. Jag förklarar ännu en gång att det är ingen förlossning på g. Ja men vi ska ändå köra en kurva på dig för att se.. jag gör ni det bara ni ger mig smärtstillande innan för annars rör ni fan inte magen skriker jag .

Dem kör kurvan och mycket riktigt inget på G. Har efter det legat här med näringsdropp så i kväll blir det två dygn. Å Jag har pratat med en läkare i dag om hur vi ska gör och hur länge jag max kan stå ut med detta.. eftersom mina blodkärl spricker och stänger av så dem kan snart inte ge mig mera dropp , om dem inte ska gå via huvudet. Jag sa att jag klara troligen helgen sen bryter jag ihop psykiskt. ok sa han jag ska prata med en annan läkare så ska vi se om vi kan bestämma något.  + att jag kanske kommer kunna komma hem i kväll , om jag kan få i mig vatten utan att få mer ont i magen. Sen ska jag då komma på dagarna hitt och få i mig min "mat". Har även fått prata med en kurator i dag , för mitt tillsånd är inte bra så att säga , Har mycket tankar och arga sådana.

Av Madelene - 8 maj 2011 21:45

Inlägg , men det försvann och jag orkar inte skriva det igen.. kort fattat handlade det om . värkar som varit i ett dygn , en livmoderhals tapp som blivit kortare och har blivit mjuk.. å att jag inte fått sova något . å i morgon ska jag ringa förlossningen om smärtan inte försvunnit eller om smärtstillande tabletterna inte hjälper.

Av Madelene - 7 maj 2011 14:24

har skickat vovven och hjärtat ut i motions spåret och själv kryper jag ner i sängen och tar en middags lur . Rättvist eller hur. Skulle gärna byta om jag kunde. En vecka till beräknat datum nu suck se n åter. Hämtning .

 
Av Madelene - 7 maj 2011 09:44

Är inte riktigt normal i huvudet , men det var väl inget nytt.. Som sakt ja väger ju mig fortfarande varje lördags morgon, fast jag är gravid. å hittills har jag gått ner eller ståt stilla varje vecka.. men denna vecka hade jag tyvärr gått upp 0,9kg inte bra.. men antar att det är ok att gå upp den sista veckan i graviditeten .. men kändes ändå jobbigt att se ett + på vågen efter så många minus.

Är lite + rädd , har jag upptäckt.. men det är väl för att jag aldrig mer vill upp till dem hemska siffrorna jag vägde innan op..


Ja annars då Magnus han sover fortfarande.. jag klarade inte av att fortsätta sova.. tycker att det gör ont i hela kroppen , har väl legat den sist timmen i sängen och rent plågat mig att "sova"...

Ska ta och äta frukost sen åker vi på visningen va lägenheterna på Lulsundsberget.


Sen skulle jag vilja backa muffins .. men tror inte jag kommer orka det.. men tänk va gott muffins med choklad fyllning.. de hade varit något att ha hemma och bjuda på när lill killen har kommit..

Av Madelene - 6 maj 2011 14:41

Ja nu har vi kommit hem från mässan.. är helt jävla slut. Vilket jobb att gå runt och titta på några montrar.. =09


Å vi skulle inte ha gott till Lulebos monter.. suck.. jag har länge sakt att jag skulle vilja bo i de nybyggda husen uppe på lulsundsberget och i dag hade de ritningar över hur lägenheterna ser ut och vad dem kommer att kosta... å det var ganska mycket pengar för en trea som jag misstänkte .. men inte orimliga summor... å i morgon ska det vara visning. så i morgon ska vi på visning.. och tummstocken ska med.. kan våran soffa tas in genom trapphuset och in genom den vanliga dörren då är det inte helt omöjligt att vi flyttar ditt, om våran kö tid räker för dem våningar vi är intresserade av.

    Sen har vi även varit på choklad provningen inne på mässan. Jätte duktig tjej/kvinna som föreläste om choklad.

  Träffade de super trevliga tjejerna/kvinnorna från xtreme beauty också...

Fick en tröja till bebisen i en monter www.lulea.nu där dem kommer lägga upp min blogg adress sen. och där dem nu har en tävlig där man kan vinna en ipad 2.

 

Jag och Magnus körde en sju kamps tävling mot varandra också.. man skulle klara tre golfbanor, att skjuta med pistol , skriva alfabete med datorn så fort som möjligt med mera och gissa vem som vann.. just precis, jag så klart.. slog hål in one på två av golfbannerna.. och sköt med pistol grymt bra 8-9 poäng på varje skott.. så se upp där ut alla bovar.

sen kommer här lita blandade bilder från i dag på mässan och på min korvsoppa..

         


Av Madelene - 6 maj 2011 07:00

Var ut en sväng och åkte bil i går kväll.. åt en mjukglass.. (å så ovanligt) kommer bli många glassar denna sommar.. eftersom värmen kom så tidigt i år och då börjar glass sesongen tidigare också.. Magnus han har kört g-vare... å planerna är att vi ska på Vårmässan får väl se hur det går...

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards