Stora steg

Alla inlägg under april 2010

Av Madelene - 3 april 2010 15:34

och gott över 10 000 steg blev det till vitträsket och halva vägen tillbaka... en hamburgare blev jag också bjuden på av .. Karin .. ååå varför är det så gott med hamburgare eller mat över huvudtaget när man är ut..

Nu sitter jag hos mamma och pappa.. Har hunnit med en sväng till Töre också och köpt rödbetsallad... Tittade in hos Magnus farmor en stund..

Av Madelene - 3 april 2010 13:00

Innehåller inte så mycket info... hihi  

Ska äta lunch snart grilla .. grillspet mmm gott.

 Hoppas mamma och pappa har gjort upp eld i grill ringen nu när vi kommer..

    

Av Madelene - 3 april 2010 10:30

Ska bli kul att se hur många steg det är från by träsket till vitträsket.. har aldrig gått den streckan bara cyklat den när jag varit mindre..

Jakita och Karin ska gå med  mig..

Det är pimpeltävlig på vitträsket i dag det är därför vi ska gå ditt.

Av Madelene - 3 april 2010 08:05

Har ätit frukost och pratat om Thailand med Magnus föräldrar.. å det värkar så himmla härligt.. hoppas jag snart fårt ett jobb så vi kan börja spara till en utlands resa...

I går hade vi världens jobb innan vi skulle sova.. det var malfjärilar flera stycken.. någon spindel och några flugor också som fick ofra livet till.. inna vi kunde sova.. vi är båda två rädda för små kryp.. men jag är mest rädd för de små gröna larverna.. hade det varit en sådan där upp då hade vi aldrig sovit där.. Å Jakita som blir liv rädd när vi tar fram flugsmällaren eller rullar ihop en tidning att slå flugorna med.. kunde knapps sova efter våran flug/mal jackt... vet inte varför hon är så rädd ,om det är för att vi .. sänder ut några känslor som hon uppfattar eller vad det är..

nä nu ska jag gå och ta min b-vitamin tablet..

jo och inge sol här ännu.

Av Madelene - 2 april 2010 22:03

Sitter i Siknäs hos Magnus föräldrar.. har sett så ska det låta och solsidan.. mycket bra program..

Har även skottat snö i dag .. ingen lång promenad...

glömmde min laddare i luleå + lite andra saker så jag tog med mig mamma och hunden och åkte dit.. på vägen tillbaka fick vi bilen full krille och Hanna åkte med till Töre.

Här i Siknäs skulle det behövas köras med en väghyvel för det är så mycket snö mod så det tar under Opel och om man ligger i spåren så kommer man inte upp...så kommer det en bil så smäller det...Nu ska vi gå och sova... ja jag vet att det är tidigt men det har verkligen varit en lång fredag..

Av Madelene - 2 april 2010 10:32

Packat allt klart och ätit frukost... funderar på om jag ska ta med mig datorn till siknäs.. Magnus mamma och pappa har ju trådlöst internet uppkoppling.. men vi brukar inte få det att funka på denna dator.. men det skadar ju inte att försöka en gång till.. eller ?


Fiskarna ska få mat och Jakita också.. sen är vi nog klara att åka.. fan att det ska ta sån tid alltid innan man kommer i väg.. ska förbi kvantum och köpa med mig några mellan mål och luncher.. kan ju inte förvänta mig att Magnus föräldrar ska ha mat att servera 6 gånger om dagen.. så jag tar med mig eget också.. hii


Så inget simmande i helgen alltså.. jävligt trist att Pontus badet har stängt till på tisdag .. men inget att göra åt det.. få försöka motionera på annat sätt..

Av Madelene - 2 april 2010 08:40

Balkänning i går och den var jätte fin men den var lite för kort... tråkigt nog.

Vi tog väg dag i dag i stället eftersom vi ska vara i Siknäs hela helgen... minus 1,3 denna vecka också... det måste vara simningen   som gör att jag går ner så jämt hela tiden.. för förut har jag pendlat mellan 0,7-1kg hela tiden men nu är det stadigt.. härligt härligt..

Nu har det gått mer än två månader sen jag mätte mig runt kroppen.. hade först tänkt göra det varannan månad men jag vet inte och nu har jag satt upp ett datum i juni.. men det känns också lite långt bort.. är som sugen på vad som hänt på  denna tid.. så får se hur jag gör.. jo just det nu är jag under ett tio tal till.. å yes..  


  Nu frukost sen .. packa... å sen direkt Siknäs..

Av Madelene - 1 april 2010 19:27

Nu är jag tillbaka i Luleå igen...

Vi besök när jag kom hem Dan var här... Magnus och Dan hade varit och ätit pizza.. lit lyxigare mat jag fick till middag .. aaa kyckling i stark vitlökssås... och stekta kinesiska räkor med grönsaker..

nu blir det lite påsk godis...å film kväll.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards