Stora steg

Alla inlägg under april 2010

Av Madelene - 6 april 2010 20:32

Fan vad härligt det var att simma i dag.. har längtat hela helgen.. var inte lika jobbigt att simma 50 längder i dag som i torsdags... det går framåt...

Nu ska Magnus fara och köra tillbaka Johanna till f21.. hon är ju på mönstring.

Av Madelene - 6 april 2010 08:45

Att stiga upp, halv 7.. då for jag och körde Magnus till jobbet.. För i dag måste jag ha bilen.. ska till Kulturens hus klockn 14.00 och träffa min jobbcoach.

Har även varit nere i förrådet och kollat vad jag kan sälja.. så vi kan få ihop lite pengar till en utlandsresa.

Hittade en hel bunt gamla mobil telefoner som jag ska skicka till Återvinningen och så får jag lite pengar för dem.. sen Anti-bark kopplet har jag lagt ut på annons.. så får väl se..

Av Madelene - 5 april 2010 12:26

Samojed igen... vi har borstat henne.. klippt klorna och borstat tänderna på henne...

Såg en samojed  valp i helgen på pimpeltävlingen i Siknäs... en liten han hanne på 10 veckor.. men han kommer blir en stor samojed .. han hade redan lika långa ben som Jakita.

 Lite bilder från i går.

              

Av Madelene - 5 april 2010 09:15

Mina jeans.. som jag har försökt få på mig hela tiden...


vist jag var tvungen att ligga på sängen för att få knäppt knappen men det spelar ju ingen roll.

tidigare fick jag inte upp dem över rumpan.. hahhaha


Av Madelene - 5 april 2010 07:34

Att gå och sova i renbäddad säng i går...

Har förberätt en tvätta maskin.. ligger lite efter med tvättningarna.   

Har kollat in lite rese mål.. ska ju åka någonstans med skattpengara.. denna gång...lutar åt thailand.. är grymt sugen ... men från Luleå i Mars nästa år så är priset 21 000 för oss två.. men det är ungefär vad jag räknat på. Så bara Magnus får hem sitt skatte brev.. så vi kan kolla hur mycket han får tillbaka så ska vi boka..


Av Madelene - 4 april 2010 23:41

Vi åkte hem i kväll.. Magnus hade nämligen slut material.. så han kunde ändå inte skruva i morgon.. men troligen ska han fara och handla det när dem öppnar i morgon och sen åka til Siknäs... eller så ska vi hämta  fram skärmen till mb...båda sakerna behöver ju göras.. beror lite på vädret.. Jag har i dag solat ute i det härliga vädret..så skönt det var..

Å nu i kväll när vi åkte hem var det NORRSKEN över hela himmelen.. har aldrig sett det så här sent på våren.. förut.. Brukar se norrsken vid ny år och  Januari om det är kallt och klart..

 

Mitt gamla beteende visade sig lite i dag.. för mig själv i alla fall.. Magnus hällde upp våra chips.. (alltså min favoriter för Magnus är vilka som hällst) och så tog jag två chips och satt sen och tänkte att jag måste dricka lite mer vatten innan jag äter något mer.. å Magnus åt upp den lilla skålen han hade.. och sen efter ungefär en timme då ville jag ha chip så jag gav han skålen och bad han fylla på den.. å  då tittade han på mig med ledsna ögon och sa att det var slut..

Å först blev jag ganska irri ( mitt gamla jag) över att chipsen var slut och att jag inte skulle få några.. men sen  (mitt nya jag) så tänkte jag vad spelar det för roll igentligen det är ju inte mängden chips som är goda utan att man får smaka och det hade jag ju gjort..  

Av Madelene - 4 april 2010 15:17

efter länktade solen.. kommit hit också...

har solat och skottat snö i dag.. ++ byggt ett torn ... har fotograferat det så efter helgen kommer bilder..

Ätit ute i dag igen... nu sitter jag inne en liten stunde för att äta mellan mål sen ska jag ut igen.. troligen i alla fall.

Av Madelene - 4 april 2010 08:37

frånvaro...

blev inte att grilla med mamma och pappa i går...

när vi skulle gå och sova i går var det ännu mer spindlar och mal fjärilar.

känner mig ganska trött i dag... fick super god påsk middag i går.. mmm gott.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards