Stora steg

Alla inlägg under januari 2010

Av Madelene - 27 januari 2010 08:15

Jag som hade bunkrat upp med mat , kläder ,första ,hälpen kit ja allt och så är det bara lite blåsigt inte änns någon snö... ok jag över drev lite om hur jag bunkrat upp men.. i alla fall..

Skulle det inte vara snö storm ?????

Ja sitter här framför tv med lilla familjen och äter frukost och har i dag äntligen fått tag på vårdcentralen för provtagning på fredag.. så nu är det ordnat.

Ska klockan två i dag och fixa mig fin i håret.. ser för jävlig ut nu.. har svart hår halva och mörk blod utväxt.. voj voj.. ser inte bra ut.

Av Madelene - 25 januari 2010 11:40

I går och i dag så lider jag av smärta ... har så ont i svanskotan... fan att man ska vara så klantig... kan knappt sitta, ligga eller stå.

Arg är jag också.. Magnus fick inte lön i dag.. han jävla skit chefer betallar ut den i morgon.. lite leds man kan bli... ledsen att det blev ett så tråkigt inlägg men jag var tvungen att av reagera mig.

Av Madelene - 24 januari 2010 20:08

Piercingar: Ett i varje öra, ,men har även haft i läppen och i näsan.
Ärr: Hade ju 5st titthål efter GBPn. Å massa små ärr.
Längd: 167 cm
Skostorlek: 39.
Hårfärg: mörk blond utväxt och resten svart

Fräknar: Nej.
Önskar du att du bodde någon annanstans?Jo, ibland.
Dricker? Ja, det händer.
Röker du? Nej
Vilket schampo använder du? Något billigt som jag handlade på dollar.

Vilken parfym använder du? Chanel
Vad är du rädd för? Smärta
Gillar du att tvätta? nej absolut inte
Gillar du berg- och dalbanor? JAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaa

Senaste…
Personen du ringde? Mamma
Personen som ringde dig? Syrran

TV-program du såg? how i met your mother

Favorit…
Sport: Dans
Dryck: Vatten , vin , cola
Kläder: Något behagligt.
Film: 50 first date
Bil: Audi a6
Serie: scrubs

Har du någonsin…
Ljugit för någon? Ja.
Varit i slagsmål? Ja.
Blivit arresterad? Nej. men fått fortkörnings böter

Senaste…
Personen du fick brev av? lärarförbundet
Personen du fick sms av? Linda.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I Julas
Saken du köpte? arbets handskar
Vad har du gjort idag? städat aquariumet , varit på promenad och lagat middag

Brukar du svära mycket? Ja, det händer
När stiger du upp på morgonen? 8.45-9

Vad har du på dig? mjuk byxor och linne
Vad ska du göra ikväll? sen Joahn falk
Vad är du allergisk mot? kiwi

Använder du hårspray? nej  mousse


Salt eller socker? Socker.
Gillar du ketchup? nej avskyr

Är du glad nu? Ja.
Var du glad igår? ja från och till.. men mest glad ..
Vad dansar du till? Det mesta i musikväg.
Kan du sjunga? I bilen när jag är med nära och kära.
Land du vill besöka? Jorden runt,. Skulle vilja vara med i amazing race

Av Madelene - 24 januari 2010 16:16

Ja nu har vi städat i  Aquariumet jätte fint blev det å i morgon blir det ett gänge nya fiskar till våra två som överlevt sen förra gången.

Har också hunnit med en promenad här på Kallkällan med Johnny ,Felicia ,Lilo och min familj riktigt härligt var det.. sen har vi även haft lite söndags mys med smörgås tårta och tv spel..

Å i morgon är det äntligen löning..

Av Madelene - 23 januari 2010 23:52

Har jag hunnit fixa i dag.. varit på krydd party.. beställt kryddor, tre stycken tog jag (vitlök , kyckling och tacos)

Å Magnus har varit och spacklat på mb ...


sen har jag även hunnit med ett 45 minuters pass.. just dance på wiiet med syrran fan vad kul när man är två...

Å nu i kväll har vi haft besök av Johnny med Familj.. vi har spelat spel och haft allmänt mysigt och trevligt.. nu väntar sängen go natt..

Av Madelene - 23 januari 2010 08:13

kände mig så cool i går fick nu handskar av Magnus till att ha i verksatan sen bar det av.. jag fick gjort jätte mycket av mina uppgifter på mb.. men Magnus kom väl halvlångt... har lite bilder på hur den ser ut nu.. gansaka tråkiga men ändå. 

    


Åt creps i går också för första gången..(sen op) å det gick jätte bra viserligen tog det 40 minuter att äta den ..men ändå.. hurra hurra.

Vägning i morse då.. ja ingen större överaskning minus -o,9kg.. så nu är man snart på 17kg..det är -0,2kg ditt. härligt och om -0,7 kg till så är jag  på ett nytt tiotal.. längtar det tar jag nästa lördag..


I dag händer följande.. Magnus och Jakita är i Siknäs.. skruvar mb.. jag ska gör mig fin för jag ska på krydd provning hos Marie Magnus syster men först ska jag spela lite just dance.. bara Johanna vaknar.. sen i kväll har vi spel kväll med Johnny och Familjen.. trevligt..

Bjuder på lite bilder från tidigare denna månad..


Felicia 3år      Bosse Johnny och Sussis valp.      Jakita är och åker lastbil med Magnus.. å hon klättrar fram och tillbaka när han är utanför lastbilen ..på detta kort har hon fastnat mellan vägen och stolen.  

Av Madelene - 22 januari 2010 10:02

i dag åker vi båda till Siknäs för att jobba på MB....

Av Madelene - 21 januari 2010 21:13

(denna topplista är lånad)

 
Onödigt vetande
Egna komentarer.
1
Varför har inge berättat det tidigare,  här har jag joggat som en dåre.
3
Bra med en sån lag det händer säkert jätte ofta...Men bra lag i fall att någon skulle vara sugen på att knuffa älgen ur flygplanet.
4
Men stackarna de vet aldrig när det ska till att blir regn...
6
Bara de inte kan göra det andra genom munen...
9
Inte för att jag kallar en katalog för bok men ok
11
nej jag som tänkt skilja mig och just hoppas fallskärm i florida på söndag.. jaja då får jag väl strunta i det..
12
urch vad jobbigt att vara myra och backis ...
15
 
7% av alla amerikaner tror att Elvis fortfarande lever.
Jag med
Elefanterna är det enda djur som inte kan hoppa.
Undra om jag är nära släkt med dem
 
I USA är det enligt lag förbjudet att ta med sig ett lejon på bio i Baltimore.
Behöver jag änns komentera detta
 
Varje år dör cirka 7 personer genom att bli spetsade på vassa föremål i diskmaskinen.
alltså om detta är sant.. då jävlar.. sälj diskmaskinen..
 
Folk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden.
Mellanrummet mellan ögonen är lika stort som ett öga.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards