Stora steg

Alla inlägg under november 2009

Av Madelene - 12 november 2009 18:05

För er som inte redan listat ut det så.. Magnus är inte hemma.. därför så sitter jag på internet och dum surfar..=0P


Av Madelene - 12 november 2009 17:46

Förlåt.. i dag blir det inget middags tips.. men ett gott..smoothie tips.


(För ca 3 -4 stora smoothie)

1/2 liter naturell yoghurt

20 blåbär

10 björnbär

10 hallon

1/4 honungsmelon

1 skalat äpple

2 bananer


 Skär allt i småbitar och blanda alla ingredienser med yoghurten, kör allt i en mixer.

Av Madelene - 12 november 2009 15:44

Ja ström avbrott var det när jag vaknade i morsen ,kul. så jag kunde inte tvätta , inte blogga , inte kolla facebook.. inte tv.. ja vad gör man då när man är helt själv och inte har någon ström...jo man spelar kort med sig själv.. väldigt roligt.

Som tur var ringde mamma och frågade om jag kunde följa med henne på  stan... jag tor att vi har varit på ca 20 affärer ..=0P vi köpte färg, mat,lampor och sen åkte vi runt som galningar och letade en bord.. tydligen är det väldigt omordent så det fanns inte mer..sen kom vi på att de kan ha en list i halen i stället för en bord.. men det blev inte så lyckat häller.

Sen så  tvättade vi bilen också.. var en tokig gubbe före oss.. som inte viste hur man gjorde i bil tvätten.. ojoj..


Fick svar i dag från min cellprovskontroll.. allt var normalt.. skönt..


Åt super god lunch i dag också på smaka... grillad ciabata..

  

Av Madelene - 11 november 2009 21:40

Åkte till Siknäs..

När jag kom fram fick jag nybakat .mmmm

Sen hjälpte jag pappa med att kärra in ved ... men det hade jag igentligen inte behöva för det var jätte mycket ved inne.. och efter min insatts så såg det ut som om de inväntade istiden eller något. =0)

Sen så kollade jag och mamma in färgproverna jag tagit med och bestämde att ingen av dem dög och valde att det ska målas svart i halen.. fan vilken cool mamma man har i bland.. så det blir Silver/grått uppe, med en svart/silver bord och ner till blir det hel svart.. jävligt snyggt..

Efter det åkte jag och mamma till mormor och morfar en sväng .. mamma åt lite fika och jag en banan ..sen hämtade pappa Johanna från Töre..  Själv klart fick jag middag också , vi åt den super goda köttfärs såsen .. vilken tur man kan ha.

Sen mot kvällen kollade vi lite kort och pratade tattueringar.. mamma kände sig febrig.. jag och Johanna trodde att hon överdrev.. men det visade sig att hon hade feber.. så jag gav henne en filt och drog för jag vill inte ta med mig någon bacon sjuka hem till Magnus..Om det nu var det..?


Själv klart tänker jag dela med mig av receptet på köttfärs såsen.


5 personer

Köttfärsås


500g färs

1 burk vitlöks crem fraiche

1 fpk krossade tomater vitlök.

5 msk chilisås (felix)

1 paket ostgrädde.

1 paket mat grädde

2 vitlöksklyftor.

1/2 riven lök

1 köttbuljong

champinjoner

salt

svart peppar.

chili explosion. ( om man vill)


låt koka minst en halv timme.


Smaklig måltid..Glad

ps.. hade tagit en bild på maten också .. men det såg inte så gott ut..

Av Madelene - 11 november 2009 11:27

Nu har jag stigit upp och börjat göra mig i ordning för att åka till Siknäs... ska bara förbi colorama först och hämta några färg prover åt mamma.. nu ska halen göras om hema hos dem..Måste väl äta lite frukost innan också är ganska så hungrig.. var det redan vid sju när jag körde Magnus men då orkade jag inte börja gör mig något att äta.

Av Madelene - 11 november 2009 06:23

nä jag har inte stigit upp ännu..  men jag ska och köra Magnus till jobbet så jag har en bil i dag.. tänkte åka till siknäs eftersom Magnus jobbar till tio i kväll,det så tråkigt att bara sitta hemma... nä nu måste vi åka ..zzz skriver mer sen när jag vaknar på riktigt..

Av Madelene - 10 november 2009 18:15

Dagens middag består av lax och nudlar.. den är en av mina favoriträtter.. det är så gott..+ att det är en riktig smal rätt.


för 2personer.


60g nudlar

1 vitlök pressad

1tsk skalad och hackad ingefära.

1/2 stjälk citrongräs , finhackad

1tsk olja.

200g laxfile ,skuren i tärningar

3 salladslökar , hackade

3tsk soja

2msk sweet chilisås

2msk färsk koriander ( går bara även om du inte har färsk)

salt , svartpeppar.


Gör så här.


Koka nudlarna häll av dem, fräs vitlöken ingefäran citrongräset i olja i stekpannan ett par minuter.

Lägg i laxen i stekpannan stek dem 4-5 minuter , tillsätt salladslöken, soja , sweet chillisås och 2 msk vatten låt det koka på svag värme i 3-4 min. Lägg i  nudlarna  och blanda om så dem täcks med krydd såsen. Smak sätt med salt , svart peppar och koriander.

  

Av Madelene - 10 november 2009 18:13

I dag..

sett film , kollat facebook ,sovit bort huvudvärk och lagat/ätit middag.

Nu ska hela familjen åka ut och köpa in kvällen gott det är ju hemmafruarna i kväll . å du brukar vi alltid ha något gott till.

2 bilder från i dag.

  

Å så min mandarin.. efter att den är skalad i en timme.. gillar inte det vita

  

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards