Stora steg

Alla inlägg under juli 2011

Av Madelene - 12 juli 2011 09:32

Är så tacksam , min snälla granne/vän Madde kom upp i morse och var med Edwin medans jag gick ut med Jakita så hon fick göra nummer två, orkade inte gå en promenad det första jag gör när jag vaknar. Ska gå en promenad senare efter det att mamma och Karin varit förbi.


I dag är det inte lika varmt (lite skönt är det +19c ute).


Fick panik i går, Edwin gick och sova kl 20.00 å kl 00.00 tänkte jag gå och sova och när jag kommer in i sovrummet och tänder lampan (låg energi, som tar väldigt lång tid innan den lyser med full styrka) så tyckte jag att Edwin såg blå ut, Fick panik kände på pojken och han kändes varm , men rörde sig inte på sekunden som han brukar, mitt hjärta han stanna under de två sekunderna (som kändes som 10 minuter) som han inte rörde sig på. Å då vaknade han och ville ha mat. Jag kunde knappt sova sen. så i natt har jag sovit dåligt.

Två fina bilder som syrran tagit på Edwin.

   

Av Madelene - 11 juli 2011 22:48

Fick tips av en annan bloggare( http://mammatillanton.bloggplatsen.se/ ) om denna sida, ( http://se.babycenter.com/baby/developmen...evelopment/letsplay/ )Lekdags om man vill ha ider på lekar som man kan leka med sin bebis.


Jag ska testa med Edwin i mogon dessa två.


 Cykla, cykla

Bebisar gillar att träna sina ben med att sparka. Liva upp blöjbytena med lite luftcykling!

Vad som stimuleras: grovmotoriken

Vad som behövs: inget särskilt

Ta tag i ditt barns ben när han ligger på skötbordet och gör lite benträning. Cykelrörelser är en klassiker. Eller varför inte lite can-can? Böj ett ben i taget och sträck sedan ut det (lite försiktigt) i en hög spark - du kan säkert sjunga musiken! Sedan kan du ta armarna: till exempel sträck åt sidorna och sedan uppåt. Om det uppskattas, kan du sjunga Village People-hiten YMCA och hjälpa ditt barn göra armrörelserna till den.


Ta en svängom

När ditt barn börjar slå på kastruller kanske du ångrar det, men lite rytmträning är alltid bra - och roligt. Det kan muntra upp både trötta barn och trötta föräldrar frampå eftermiddagen när allting börjar köra sig att dansa loss till lite rytmisk musik.

Vad som stimuleras: rytmkänslan

Vad som behövs: dansmusik som du gillar, t ex salsa eller reggae.

Många mammor och pappor har sagt att salsarytmer har en lugnande inverkan på kolikbebisar. Lägg bebisen på mage längsmed din arm, med lite lätt tryck på magen från din hand. Lägg andra handen på din bebis rygg så att det känns tryggt och börja dansa. Om ditt barn föredrar upprätt ställning, kan du hålla honom på ett annat sätt. Om du (eller Edwin) inte gillar salsa, kanske det smakar med reggae, popmusik eller country?


Av Madelene - 11 juli 2011 20:37

Jag och Magnus hyrde 3 filmer i går och så köpe jag två som var på "rea"

127 timmar. Maria Wern drömmar ur snö , Black Swan , Inception , Valentine´s day. Såg Maria Wern i går och den var bra gillar de filmerna fast dem är svenska kriminal filmer. (hatar Beck filmerna bläää) Började även se 127 timmar om en killen som är och klättrar i bergen och råkar ut för en olycka där han blir fastkilad i en bergsklyfta. Sann historia. värkar rätt bra.

Ska nu själv se Valentine´s day

 

Av Madelene - 11 juli 2011 18:48

Glömde att ta på mig myggmedel i dag innan jag gick min promenad, så nu har jag stora röda bölder överallt på kroppen. inte vackert.

  Å i går när jag var och gick så gick mina skor sönder (hjälp vad ska jag göra nu) Ringde mamma och som tur var kunde hon låna mig pengar till ett par nya , så i dag har jag varit runt på alla sport butiker i stan och på Statium hittade jag ett par för 700kr som var nedsatta från 1400kr.

Så nu har jag nya skor som måste gås in, så dagens promenad blev bara en timme, för att inte få blåser på fötterna.

  När jag steg upp i morse så var det någon annan som ville mysa med Edwin, så varm jag blev i hjärtat när jag kom tillbaka och mötes av denna syn i sängen..  

  Ja nu ska jag å Edwin kolla tv och äta kvälls mat. Magnus han har åkt till Kiruna och kommer hem i morgon kväll.   

Av Madelene - 10 juli 2011 23:00

  våran lille professor.

Lång promenad i dag , till Emma och Erik. hela 18717 steg blev det i dag .. så jag närmar mig mitt mål på en miljon steg så snabbt som möjligt .

Gick även in till stan och hyrde 3 filmer.

Å vilket toppen väder vi har haft i helgen, men lite väl varmt för våran lill kille.

Nu är alla inbjudningar till dopet skickat ut och det är bestämmt att min syster Johanna blir gudmor/fadder åt Edwin och att våran kompis Dan blir Gudfar/fadder.

<-------------------------------------------- Steg räkning

Av Madelene - 10 juli 2011 00:50

För oss på lotto, Har  nämligen börjat prenumerera på lotto, så man aldrig missar en dragning.  Så någon dag blir vi miljonärer bara så ni vet.

I dag då, ja Siknäs en sväng (tanken var Pajala marknad) men värmen tog över och vi orkade värkligen inte åka. Sen hem och myst lite. Till middag var vi bort bjudna till Råneå på tre rätters (hos Dan) Dan och Therese hade gjort jätte god mat (eller Therese) sen har vi under kvällen suttit där och pratat och haft det trevligt, å nu ska vi hoppa i sängen eller krypa ner i den i allla fall , sängen klarar nog inga hopp.. det får vi vänta med tills vi vinner på lotto så vi har råd att köpa en ny.

Av Madelene - 8 juli 2011 09:26

gick på solsidan av luleå i går och här kommer lite bilder.

                     

Av Madelene - 7 juli 2011 12:19

  En glad kille           nybadad. å sur  

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards