Stora steg

Alla inlägg under november 2010

wow

Av Madelene - 21 november 2010 22:31

oj hjälp såg just hur många besökare jag haft i dag.. kul som fan...

Av Madelene - 21 november 2010 22:27

Tack för alla snäll och hjälpsamma kommentarer.

Jag har just kommit hem från en super trevlig kväll hos Sussi och Felicia...

Å tänkte facktist försöka se en film.. får väl se hur det går.

Av Madelene - 21 november 2010 13:35

Från hösten 2010.

Jag gillar denna persons bygge..     

 

   Fick lära mig att göra en sån här ödla på jobbet för någon vecka sen.

Naglaran som gjorde att jag klarade provet.    

 Jag provade det nya graffiti nagelaket    Ute i skogen och aktiverar hunden, med köttbullar.         När hon var skadat så fick vi linda hennes tass på natten , för då hade vi ingen möjlighet att kolla så hon inte kliade och ena morgonen när vi vaknade så den ut så här.      Det är mina naglar, jag har inte gjort dem men jag vet hur man gör.  Litet smak prov från delar som jag gjorde till sovrummet.         Köks soffa som vi slippat och sen betsat brun/svar.. kommer efter bild snart. 

Syrran 

    

Av Madelene - 21 november 2010 10:08

 

I går fick vi besök av grannarna.. vi drack lite glögg och spelade monopool.. trevligt var det men det blev sent ända till tolv var jag uppe och det är väl så där 4 månader sen sist..och sen så har vi haft en jobbig natt med Jakita . Hon måste ha ätit något konstigt i går som vi inte sätt.. för kl 4.30 började hon kräkas och efter det en gång i timmen fram till klockan 9. så det där med sov morgon när man varit uppe länge blev det inget av. suck..

 

 

 

Jo jag skulle ju berätta om vad som besvärar mig med vården.

 

 

 

Allt började med att jag då blev gravid innan det gått ett år efter op.

 

Å eftersom jag hör skräck historier om att jag kan få så mycket brister av vitaminer och allt i kroppen så fick jag lite panik. Jag ringde till Sunderbyn i god tid för att prata med dem . Jag berättade min historia för dem och dem sa att läkare skulle skriva en remis till special mödra. ja veckorna gick och jag fick gå på första mötet med barnmorskan på den vanliga mödravården.

 

Där berättade jag hur allt ligger till och jag krävde även att när de kollar mina prover , att de tar ett extra prov och kollar B12 vitamin.. för det har jag haft brist på och fått tabletter för.

 

Jaja tycke hon vi gör väl så.. (hon fattade noll , Varför)

 

Plus att efter jag berätta hur lite mat jag kan äta och hur ofta jag äter så säger hon

-jag men under de här tre första månaderna ska du bara lägga till en frukt eller en macka extra varje dag.. Men HALLO TÄNKTE JAG, JAG ÄTER JU REDAN 6 GÅNGER PÅ EN DAG , NÄR I HELA FRIDENS NAMN SKA JAG KLÄMMA IN DET. Å varför lyssnar du inte på vad jag säger.

 

 

 

Veckorna gick igen och då fick jag ett samtal från Sunderby sjukhus, jo läkaren skriver inte remis längre till special mödra utan man får ringa själv och säga hur det är  men dem är väl informerade så det är inga problem. Jag blev jätte glad och frågade ska jag även har kvar min barnmorska också fast hon inte fattar nå. Jo men det tyckte dem och att special mödra mer skulle vara en extra hjälp som håller koll och tar extra prover och så. Ok tänkte jag då ringer jag dem på en gång eftersom det hunnit gå några veckor .

 

 

 

Jag ringde special mödra i slutet på september. I telefonen berättade jag mitt ärende och fick tillbacka, Jo men det är ingen fara det räcker om du kommer till Ultraljudet så tar vi in en extra läkare då som kollar lite.

Få sen nu sa hon , så långt fram som till december har jag inte schema , du får återkomma i november. Å då säger du bara samma sak som du sa åt mig så fixar vi det då.

 

 

 

Ja veckorna gick igen och det var dags för mitt andra besök hos barnmorskan.. där berättade hon att mina prover såg bra ut (fast det varit problem när jag tagit dem med) och att alla som har ett bmi över 30 måste gör en glukosbelastning för att kolla så jag inte har graviddiabetes.

 

 

 

provet går till så hör.Du får dricka en sockerlösning och efter två timmar tar man ett blodprov.

 

 

 

För det första berättade jag åt barnmorskan att jag kan inte dricka en sån mängd vätska på så kort tid och för det andra.. Rätta mig om jag har fel ni som också är Gastric ByPass  op där ute.. men om inte jag minns fel så kan man inte få diabetes efter open .

 

Så nu måste jag kolla upp detta med diabetes sa barnmorskan för hon tyckte det var konstigt.  DET ÄR JU LITE DÅLIGT ATT HON INTE KAN KOLLA UPP DET SJÄLV TYCKER JAG. ELLER ÄR DET JAG SOM TYCKER FEL.

 

Ja i vilket fall nu så är vi framme på vecka 15 och jag ringer special mödra för att boka tid för ultraljud och jag berättar för kvinnan i telefonen samma sak som jag berättade förra gången jag ringde och till svar får jag , men det där har vi inget att göra med det är ju din läkare på kirurgmotagningen som ska ha hand om det och fixa. jo sa jag men han skriver ingen remis utan man får ringa själv till er och boka tid och så, jaja men vi har inget med de att göra få jag tillback igen i örat, sen säger hon ja du får väl gå till honom om du vill ha lite extra kolla längre fram i graviditeten och sen slängde hon i stort sätt på luren i örat på mig. Å jag satt som ett stort ? i andra änden. Vad har min läkare på kirurgmottagningen att göra med att jag är med barn han har väl inga kunskaper inom det är det inte special mödra som kopplas in när det är något som är SPECIAL eller HAllo?

 

 

 

Förstår ni min irritation på vården jag bara flyttas runt  MIG och ingen förstår mina problem eller min oro.

 

Ursäkta att detta inlägg blev så långt.

Av Madelene - 20 november 2010 15:29

Jag ser mig själv som en ganska ordningsam människa.. men med jul sakerna är det samma var ena förbaskade år..jag tror jag har stoppat allt på samma ställe men nej då, där är bara ungefär hälften.. vad i helvete.. att man aldrig lär sig.. ja menar jag har ju ändå flyttat hemifrån för några år sen och med det hunnit julpyta en hel del.

Av Madelene - 20 november 2010 12:20

att snickra , har nämligen glömt ritningen hemma i Luleå.. Fan fan..

Av Madelene - 20 november 2010 10:44

I dag mår jag ganska bra.. var nogt ingen magsjuka var nog något jag ätit... för i går kväll efter middagen så fick jag då inte springa på hemliga rummet.



Tack för alla gratulationer. Jo Theres den där resan kan man ju gör när man vill sen i framtiden ..

I dag är vi i Siknäs och ska snickra på våran klocka som jag ritat upp .. får väl se om vi har nog med erfarenhet att kunna få ihop den. vi har ju bara snickrat ihop tre saker tidigare och det är en blommlåda till balkongen och två till sovrummet.. oj oj.. jaja men försöker man inte så vet man ju inte om man klarar av det eller inte.

Jo vi har ju gjort om vårat sov rum också i new england stil med sänghimmel och allt. ska fota och lägga upp bilder när jag kommer hem så ni får se.

Nu är det nog tid att gå ut och börja..

Av Madelene - 19 november 2010 13:58

Om man nu tror på detta.. är ju upp till var och en.

Men lite kul är det..

Jag är tveksam.. den stämmer när min mamma väntade mig men inte för min syster. Den blev lite liten kalenderna.

Man tar månaden man blev gravid i och den ålder man var i då och så ser man om man får en pojke eller flicka.

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/Kinesisk_kalender_SE.pdf Du kan även kolla med denna länk.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards