Stora steg

Alla inlägg under december 2009

Av Madelene - 21 december 2009 15:53

Skönt att bara vara hemma en hel dag efter denna vecka..å vilket mysigt väder... snö snö mera snö bättre snö finns inte..

Sitter och laddar för att gå och bada Jakita.. är inte så sugen men det behövs värlkigen göras och så vill jag att hon ska lukta gott och vara vit som snö nu när det snart är jul.

Syrran är här och ska hjälpa mig.. hon är min personliga sjuksyster nu när Magnus är och jobbar.. men det blev ändå mamma som gav mig sprutan i dag när hon var förbi...


Magnus har förästen krockat i dag på jobbet.. men ingen blev skadad ...han fick inte stopp på lastbilen så han åkte rakt in i bilen framför.. ett gammalt par i en volvo740..de åkte i diket och fattade inget... så när Magnus berättade för dem vad som hänt så sa tanten.. jag trodde det var gubben som körde i diket...+90 borde inte få ha körkort...de hade bromsat helt plötsligt utan andledning  och ville att Magnus skulle köra om men just då fick Magnus möte med en annan lastbil.. så han hade ingenstannns att ta vägen.. så in i backen på volvon... och volvon ner i diket.

Allt slutade bra.. volvon hade ett trasigt lyse det var allt och lastbilen hade trasigt lyse och något mer.

Av Madelene - 19 december 2009 23:35

 i dag.. men vilket jobb.. har haft med mig en väska med mat och medeciner hihi.. är ganska trött får berätta mer sen.. god natt på er,,

kram på dig Theres

Av Madelene - 18 december 2009 13:38

med bloggandet...

Är ganska trött och lite ont i magen.. men förutom det så är allt bra.. hade ingen ork att åka och handla i dag så jag skickade Magnus med en hel list.


Ja operationen gick jätte bra...inget läkars men mycket smärta men inget man inte klara av det värsta var all dropp, nere på iv så gav de mig och de andra fel dropp så när vi väl kom upp på avdelningen så skulle de ge oss rätt dropp hela 3 liter.. oj och nålarna läkte och jag som är så stick rädd.. jag har grinat, skrickit och spännt mig i sängen..

För de fick sticka mig på flera ställen och lyckade ändå inte inte hitta något kärl... hade före de nålarna i handleden så jag var tvungen att ha händerna rakt ut för annars funkade inte droppet... så jag är helt blå över armarna... så det var det värsta av allt.. har haft mardrömmar om det i natt..har hunnit ångra mig typ hundra gånger.. men i dag känns det bättre.. fick spy så mycket också när jag kommit upp på avdelningen så var rätt dålig i onsdag när Magnus hälsade på.

men träffade två jätte trevliga tjejer som också gjorde operationen samtidigt som mig och vi har taggit nummret av varandra så vi ska hålla kontakten och se hur det går för oss.

 nä nu ska jag ta och vila lite börjar se dubbelt...  


Av Madelene - 15 december 2009 06:03

Nu ska det ske... är super super super nervös fast mindre nu än vad jag var i går.. somnade där vid 2 i natt..

Jag hoppas allt ska gå bra och att jag kommer hem på torsdag hälst onsdag men tror inte jag hinner tills onsdag.

Tack alla er som bryt er och önskat mig lycka till ni är underbara...


På återsende då... Många kramar ....

Av Madelene - 13 december 2009 10:09

I dag är sista dagen med bara vatten... för i morgon ska jag dricka några special drycker inför operationen... så jag har klarat det super bra.. inte ätit något bara druckit vatten nu tre dagar....har inte varit så hungrig som jag trodde jag skulle vara men har mått lite konstigt annars...skakig,trött och huvudvärk från och till..

Nu är det inte länge kvar... å jag börjar bli så jävla nervös.. en av mina största fobier är ju sjukhus.. är super rädd för allt..  dropp delen den man har i handen, katetern,att måsta vara naken , ha ont och hundra saker till ... jag vet att Magnus kommer få släppa mig i håret på tisdag.. men inners inne vill jag men fobin är det som gör mig nervös..Nä nu ska jag och Magnus se färdigt en film som vi började se i går...

Av Madelene - 12 december 2009 10:46

familj man har , en ligger på soffan med täcket och halv sover och den andra ligger på toan och sover... jjaaja jag får väl vara glad att dem kom upp ur sängen i alla fall.  

Stälde mig på vågen i dag -2,8 kg sen i tisdags så nu har jag gått ner 9,2 kg sen jag började den 16/11.. härligt ett 0,8kg kvar till 10kg.. och det ska jag nog hinna med innan tisdag..+ lite mer.

Men vad vi ska göra i dag det vet jag inte.

I går hade vi Rober och Jonna här , lika trevligt som vanlig...

nä ska väl åter gå till min frukost.. som består av ett stort glas vatten..  


Av Madelene - 11 december 2009 20:32

Har ingen ork att blogg... har kommit hem från Ikea... hängt upp tavlor och nu ska jag ta det lugnt...

Av Madelene - 11 december 2009 06:18

Ja nu är jag färdig att åka.. lite väl tidig.. ska inte vara i Töre fören 8. så nu ska jag kolla runt på internet och se sen lit film.

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards