Stora steg

Alla inlägg under april 2009

Av Madelene - 15 april 2009 10:45

Ja nu är påsken förbi... kommer in bilder sen..

Har inte så mycket att del ge just nu men känner att jag måste lätta hjärtat.. drömmde så konstigt i natt...vill inte riktigt prata om det..just nu men...

 ja i dag ska vi på cykel tur med de nya cyklarna från biltema.. som vi köpte i går..ska bli kul..

Av Madelene - 10 april 2009 09:19

LLLLLåååånnnngfredag

() ()

.   .

o


Här i Blåkulla är det som det alltid brukar vara..hihi

Ja i dag snöar det igen.. vill ha sol.

Magnus han sover än. Johanna också för den del.

Dan kom förbi i går.. blev lite vin och likör.. kollade in (hjälp jag är med i japansk game show) som var på 4:ran kl 8.

Roligt var det med jag tyckte att det var lite skrikigt.

I dag då.. ja Robert och Jonna är i någon stuga någonstans..Dan skulle  ut med skotern en llllåååånnng sväng.. Jonas och Hanna  , Hanna jobbar under dagen tror jag det var eller var det kvällen??..Emma är kluven om hon ska åka till Kalix...Johnny och Sussi.. undra vad de ska gör.. säker något med sussis föräldrar..

Och vi ..ja i morgon ska vi till Siknäs.. men vi ska inte pimpla ..men det skulle Johanna. Jag ska grilla korv och hamburgare och sola mig om nu solen vill komma håller tummarna.. Sen på kvällen ska vi till Magnus föräldrar och äta middag.. hans syskon är uppe från Sthlm och Gbg den ena har med sig killen och den andra har med sig barnen. blir någ en fullspäkad dag med trevlig sällskap..

Ska nog gå och väka Magnus och Jakita nu så jag slipper sitta själv fast han är ledig...

Glad Påsk på er ...


Av Madelene - 9 april 2009 09:37

Ja i dag är man uppe med tuppen.. har sovit dåligt.. har haft så ont i magen.. men jag vet varför denna gång..

I går såg jag och syrran borta med vinden....jag har säker sätt den 20 gånger och tycker fortfarande att den är lika bra.. verkligen en film värd sina pengar.. kom på i går att jag skulle vilja se glas blåsarens barn.. men har inte den så ska höra mig för om någon jag känner har den.. Sen i dag .. så ska jag och fylla ett påsk ägg åt Magnus med lite blandat både godis och något annat.. men vet inte vad ännu som det där andra ska vara...

Ska köpa ett åt jakita också.. får fara på djurmagasinet och se vad de har att erbjuda nu under påsken...

Av Madelene - 8 april 2009 11:04

God morgon.. eller inte..


Ja har sovit dåligt som fan....nacken håller på att gå av.. måste nog göra mig av med mina kuddar.. men det kan bli svårt har haft dem sen jag var liten.. även om jag åkt bort har jag haft med dem.

annars i dag.. ja ska på stan med Emma en sväng. ska bara försöka göra mig frech..är en jobbig uppgift visa dagar.

Känner mig lite irriterad.. Magnus jobbar hela dagen och hela kvällen + att man kan aldrig kan få ett rakt besked när han kommer hem.


Ja middag i dag. skulle jag vilja ha palt.. magnus mammas.... eller kina mat.. eller kyckling inlindad i bacon..är nog hungrig.. måste gå och göra frukost... hej

Av Madelene - 7 april 2009 17:06

Ja nu har man kommit hem från jobbet... känner mig rätt sliten i dag.. det var inte så tungt på jobbet men.. min kropp utan socker.. det känns som om jag är hundra år gammal och aldrig sovit. huvudet spränger..åå jag mår lite illa.. inbillar jag mig..


Ja sitter och väntar på att Magnus ska komma hem.. han har jobbat i Boden i dag .. kört Ica..

Jo på jobbet gick det bra.. 12 barn.. och tre vikarier.. ingen ordinarie personal.  Men vi fixade det bra tyckte jag..


nä nu är Emma på väg... skönt.. att slippa sitta själv och vänta på karl..

Sen i kväll ska vi till Siknäs och hämta Jakita och Johanna kanske ska sova här.. hon ska nämligen på bio i kväll.

Av Madelene - 6 april 2009 23:18

Hej..

Har nyss kommit hem från hundkursen.. i dag har vi tränat antidrag..(att hunden inte ska dra när man är ute och går)

Sen efter kursen har jag varit till Emma.. hon satt och kollade på något på 4:ran kommer inte ihåg vad det heter.. sen kollade vi på ballar av stål.. å det är så kul...


Jo jag har klarat mig en hel dag utan socker, = godis, chips, cola, ute mat.. det är fösta gången på tre månader... så hurra.. ska försöka klara mig utan detta.. framöver.. har inte mått så bra under dagen.. har haft huvudvärk och känt mig trött...

men nu är det snart sängen som väntar... ska jobba i morgon 9-16,30..

Av Madelene - 5 april 2009 11:10

God morgon......

Ja har just sat i gång en tvätt...(så tråkigt, men nödvändigt)

Ja solen värmer som bara den i dag.. skulle vilja vara ut och sola men vet inte rikigt.. vart.. här i Luleå finns det inget rikigt bra ställe att sitta och sola och där det är vindstilla...Funderar på att åka till Siknäs... men känns inte så lokande.. Skulle vilja hitta på något med Emma.. undra om hon kommer hem från Kalix i dag. måste ringa henne sen...

Ja Magnus han jobbar.. (bra för ekonomin) men är tråkigt att vara själv nästan varje helg (+vecka).. men man ska inte klaga.. jag har det mycket bättre nu än när vi bodde i gbg..

Emma ringde precis.. hon kommer kanske hem i kväll eller i morgon på dagen... Hoppas i kväll.

Kanske skulle ta en promenad till godis huset.. är ju lagomt långt.. plus att man gör något för att få godisarna...Ska fundera på det.. hej så länge..

Av Madelene - 4 april 2009 09:55

Ja ska till Siknäs i dag och hjälpa mamma och pappa att stapla om veden. från en plats till en annan.. för sen kommer det ny ved som ska få plats....

Inte den roligaste man kan tänka sig på en lördag.. men någon måste ju hjälpa dem..

Å så skulle vi bli bjudna på kyckling spet med min favorit sås.m.mm


Ja vad hände i går... vi var till Råneå och hälsade på Dan. Magnus och han tog sig några groggar... och vi såg så ska det låta.. sen kom det mera folk kommer inte i håg vad dem hete...

Mycket trevlig kväll..

Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards