Stora steg

Alla inlägg under november 2008

Av Madelene - 11 november 2008 16:00

I går åkte vi till Råneå och fixade lite med bilen.. byte dämpare.. har i stort sätt bestämt oss för att den ska säljas efter gbg.. den 17/12.. ska troligen köpa oss en golf i stället för typ 35-40 tusen och en anna bil.. vi kommer ju att behöva två bilar..nu när jag ska börja jobba.. så om det är någon som känner sig intresserad av en volvo V40 årsmodel 2001.. så hör av er..Madelene1986@hotmail.com

I dag har jag inte gjort mycket vaknade av en mardröm. sen så har jag skrivit lite på arbetet och sen sett på tv..

Till middag blir det något med köttfärs... troligen grekiska biffar..

Magnus slutat troligen vi 16.00..kan hända att vi åker till Siknäs i kväll och hjälper Tommy och Karin att flytta in lite saker i huset.. för nu är det färdigt.


Av Madelene - 10 november 2008 14:13

Ja i dag kunde jag inte sova .. fast jag hade sov morgon..

Men lika bra var väl det.

I dag har jag sett lite på tv.. och tagit det lugnt.. var skönt att inte göra något för en gångs skull...

Men i morgon blir det hårda tag .. ska skriva som bara den i morgon på examensarbetet...

För hoppningsvis kommer Magnus hem snart.. så vi kan äta middag..ä hungrig som bara den.

Mobilen den har plingat hela dagen.. med jobb sms .. men  jag har inte tagit något.. ännu..


Gud vilken baby boom det är just nu.. .. blir mycket jobb framåt för förskolelärare. bra.....

Av Madelene - 9 november 2008 09:28

Efter vi hade hjälpt Dan att flytta.. så åkte vi till Luleå alla tre.. handlade hem middag att laga.. sen åt vi en jätte god middag.. med vin till.. Emma och Erik kom förbi.. så vi satt å snakade och sen spelade vi lite vem vill bli miljonär.. mitt lag vann. (Jag ,emma,erik var mitt lag)

Sen så såg åkte Emma och Erik hem och vi såg Svensson Svensson.. och sen började vi också se  3000 Miles to Graceland - soundtrack Men vi orkade inte se färdigt den... Ja och i dag så steg jag upp vid 9..vet inte riktigt vad  vi ska göra i dag.. blir väl att åka till Siknäs och fira fars dag.


Fars dag är en högtid då barn firar sina fäder och inträffar i Sverige den andra söndagen i november. I flera andra länder firar barnen dagen även till minne av fäder och förfäder. Fars dag har sitt ursprung i 1910-talets USA.

Av Madelene - 8 november 2008 11:12

vad skönt det var att få sova ut i dag.. tråkigt nog var det väldigt mörkt när jag vaknade.. nu så tvättar jag lite .. och Magnus har åkt och handlat fransk till frukosten.. sen ska vi till Råneå och hjälpa Dan att flytta.. det ska bli kul..

Drömmde en hel del sjuka saker i natt.. nästan alla jag känner var med.. plus en jätte snygg kill som jag aldrig sett förut.. Men allt var så tokigt att det inte går riktigt att åter berätta...


Av Madelene - 7 november 2008 06:19

För sista dagen.. roligt och skönt.. längtar till jag får sova igen.. men annars .. så skulle jag hällre ha praktik hela tiden...

Köpte en blomma i går.. och i dag i kuriren så är det dagens ros till dem.. nästa vecka skulle den komma i NSD..

Pappa har fått en farsdags hälsning i kuriren från mig och Johanna.. så jag måste ta med tidningen till mamma och pappa för de har ingen..

Nä nu måste jag åka.. har gjort mig extra fin i dag....

Av Madelene - 6 november 2008 10:28

Sitter hemma och ordnar med överraskningar.. Kul..hihi

Är min sista dag i morgon på praktiken.. Tråkigt nog.

Har just skickat in dagens ros.. till personalen på praktiken.

Synd nog skulle den inte synas i tidningen fören nästa vecka...

Hoppas jag får mina filmer i dag eller  morgon som jag har beställt...

Var till Emma och Erik i går .. de bjöd på fika gott som bara den ..och så såg vi bonde.. inte mitt favorit program men .. det duger...I dag skulle Magnus laga mat.. men efter som jag är hemma ska jag överraska han med något riktigt gott.

Av Madelene - 5 november 2008 07:04

Ja jag vaknade nog lite på fel sida i dag.. fick ett litet utbrott.. på Magnus.. troligen för att jag är så trött och han är så seg på morgonen..

Men det har gått över nu.

Skulle jätte gärna vara hemma i dag ooh ligga och se på tv med täcket i soffan (mysigt).. men kan inte..

Ska på praktiken...

orkar inte tänka på middag i dag.. men i går blev det Italien inspirerade köttbullar.. som jag hittade recept til på nätet. goda som bara den..

Tack malin för tipset.. 

Av Madelene - 4 november 2008 06:15

Ja ny dag nya tag.

Är väldigt trött men praktiken väntar. Jag har precis ätit frukost, mammas limpa och fruktsoppa gott.

Magnus åt makaroner och korv (äklig frukost tycker jag)

I går var Emma och Erik här och vi såg Färjan och spelade Buzz.. Å Jag vann.

Har tagit upp köttfärs till middag men känner mig lite fundersam vad jag ska göra med den, känner att jag hade viljat ha ett nytt recept är så leds på allt man brukar gör.

Så om ni har några tips på bra recept eller på bra hemsidor för recept så hör gärna av er. tack.


Det är ju min sista vecka på praktiken nu ..skönt ändå. för jag börjar känna mig lite streesad att hinna med examens arbetet.. har inte skrivit en ända sida under praktiken. Har en sida sedan tidigare (inte bra)..


Presentation

Edwin

    Min sonTräsk ungen                    Edwin som föddes

den 28/5-2011.

Vägde 4160g

52.5cm lång

Edwin gillar att bada och prata , skrattar mycket och är nöjd för det mesta

Älsklingen

ca 50 mil = 1 miljon steg. startade 29/6

Dagar sen operationen

Viktminskning

- 5kg avklarat 1/12-2009
-10kg avklarat 14/12-2009
-15kg avklarat 8/1-2010
-20kg avklarat 13/2-2010
-25kg avklarat 20/3-2010
-30kg avklarat 17/4-2010
-35kg avklarat 22/5-2010
-40kg avklarat 26/6-2010
-45kg avklarat 17/7-2010
-50kg avklarat 6/11-2010
-55kg avklarat 12/3-2011Gravid
-60kg avklarat 31/5-2011
-65kg
-70kg
-75kg
-80kg
.......

Fråga mig

2 besvarade frågor

Översätt

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Bodywork

Följ min blogg


Ovido - Quiz & Flashcards